Afgelopen weekend waren we op het TT circuit van Assen waar twee races voor het EK en NK Supermono op het programma stonden.
Vrijdag tijdens de vrije trainingen was de snelheid direct goed, maar werden we ook direct met diverse technische problemen geconfronteerd.<br /> <br /> Zaterdag werd de eerste kwalificatie onder natte omstandigheden verreden en dit ging Sjoerd erg goed af. Direct in het begin van de kwalificatie stond hij al op de eerste plaats en na een korte stop in de pits werd er nog een schepje bovenop gedaan. Aan het einde van de eerste kwalificatie had hij de voorlopige pole-position met iets meer dan 3,5 sec. voorsprong!<br /> <br /> Tijdens de tweede kwalificatie was het droog en ook dit ging Sjoerd erg goed af, direct in het begin stond hij al op P1. Helaas gaf het motorblok na een aantal ronden de geest op de Veenslang. Bij binnenkomst in de pitbox stond Sjoerd nog steeds op P1, helaas werd er door een aantal coureurs in de laatste paar minuten iets sneller gereden en zakte hij naar de 5e plaats. Het positieve hier aan was dat er tussen de 1e en 5e plaats slechts 0,7 seconde zat.
Na controle bleek dat het motorblok vervangen moest worden omdat deze op het circuit niet meer te repareren was. Dit werd direct na de 2e kwalificatie gedaan en aan het einde van de middag liep de motor weer met het reserve blok.<br /> <br /> Zondag stonden er voor de Supermono klasse twee wedstrijden op het programma. De start van de eerste wedstrijd was matig van Sjoerd, maar hij verloor niet al te veel plaatsen. Bij het aanremmen van de eerste bocht remde de motor erg hard op het achterwiel en Sjoerd besloot om buiten de baan te gaan rijden. Daar zag hij dat de oliedruk weg was gevallen en dus ook het reserve motorblok de geest had gegeven. In de pitbox werd de motor direct onderzocht en bleek al snel dat we de motor niet klaar konden krijgen voor de tweede wedstrijd.<br /> <br /> Dit weekend zijn we drie maal met hetzelfde probleem geconfronteerd en we zijn nu druk bezig om de oorzaak hiervan te achterhalen. In ieder geval is duidelijk dat, als de motor goed loopt, we ook in het EK voorin mee kunnen strijden dit jaar.