3 en 4 mei is op de Varsellring de 2e ronde van het open Nederlands kampioenschap verreden. Een weekend dat voor ons niet helemaal volgens plan ging, we hebben te maken gekregen met technische problemen die ons het hele weekend dwars zaten.
<strong>De schade na Assen.</strong><br /> Door het ongeval met team Kentrop hadden wij flink wat schade opgelopen, het kuipwerk van de Windle was compleet gescheurd. Door het harde werk van Johan Hogenbirk wisten we toch alles op tijd klaar te krijgen en waren we helemaal klaar voor de wedstrijd in Hengelo.<br /> <strong><br /> Zaterdag, kwalificatie.</strong><br /> Na een koude nacht zouden wij om half 10 onze eerste meters kunnen maken. Echter toen wij de Suzuki startte kwam er ontzettend veel rook uit de uitlaat, een duidelijk teken dat er iets niet klopte. Al snel kwamen we tot de conclusie dat wij de eerste training niet konden gaan rijden. We denken dat de koppakking kapot is, op dit moment zijn wij nog bezig die te repareren. Wim Barneveld kwam vervolgens met het idee om met zijn LCR zijspan de 2e training te rijden, deze stond slechts 10 kilometer verder op en kon zo op worden gehaald. <br /> <br /> Zo gezegd, zo gedaan. Het zijspan met de Honda krachtbron hadden we dan ook ruim op tijd op het rennerskwartier. Tijdens de 2e training hebben we een paar ronden kunnen maken. We moesten ons wel veel aanpassen omdat zowel de zit van Kees en de handgrepen van Jeroen niet ideaal waren. De zitpositie van Kees was niet optimaal maar we gingen het toch proberen. Echter na 3 ronden werd al duidelijk dat het gewoonweg niet ging. De zit was te klein en de druk op de nek en armen werd te hoog. Zoals Kees zelf zei: Dit is geen racen maar vechten met het zijspan.
<strong>Enkel een warm-up voor de zondag.</strong><br /> Onze gezette ronde tijd was net niet genoeg om de race te mogen rijden. Een wijze beslissing van de organisatie, immers gaat veiligheid voorop. Wel mochten wij van de KNMV s’ochtends de warm-up rijden, daarvoor onze dank. Kees heeft dan ook deze tijd gebruikt om een aanpassing aan het stuur te proberen en dat werkte zeer positief. We waren in staat om mooi mee te rijden in een Belgisch groepje rijders.<br /> <br /> Al met al pakte het weekend niet uit hoe wij het wilden, toch gaan wij ons vol inzetten voor de volgende ronde van het ONK op 8&9 juni. In het Brabantse Oss zullen wij de 3e en 4e wedstrijd rijden.<br /> <br /> De 2 weken voor Oss zullen ook nog productief gebruikt gaan worden. Kees gaat naar het Isle of Man om daar Tim Reeves als monteur bij te staan. Terwijl Jeroen druk zal zijn met blokken voor zijn examens op school.<br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>