We zijn afgelopen donderdag avond vertrokken richting Belgi. Er stond een ONK wedstrijd op het circuit van Zolder op de kalender en we hadden een dag ervoor geboekt om wat extra te trainen.
Op vrijdag kregen we nogal veel problemen met het geluid. Een zogenaamde “db-killer” in de uitlaat was niet voldoende en zelfs met een originele uitlaat en een origineel luchtfilter maakte de motor teveel lawaai. Helaas betekende dat bijna einde circuit dag, 2x teveel geluid betekent namelijk naar huis! Gelukkig konden we een aantal sessies van een gecrashte coureur overnemen en met een dichtgepropte inlaat toch nog de rest van dag rijden.<br /> <br /> Op zaterdag werden er een vrije training en 2 kwalificaties verreden. We starten op gebruikte banden om voor de 2e kwalificatie een verse set over te houden en daarmee een goede tijd neer te zetten.<br /> <br /> In de eerste kwalificatie reed Ron een nette (en voorlopige 15e) tijd. Er waren nog een aantal punten voor verbetering en we zagen uit naar de middag.<br /> <br /> In de 2e kwalificatie zat het echter niet mee. Al vrij snel ondervond Ron problemen met de voorkant van de motor. Wat bleek: de voorwiellagers waren kapot gegaan. Waarschijnlijk zijn dit nog de naween van de crash tijdens de TT. Een trillend stuur geeft geen grip en ook geen vertrouwen, waardoor Ron zijn tijd niet verbeterde (wel evenaarde). Zonde van alle inspanningen en de nieuwe banden, maar dit had niemand kunnen voorzien… Hierdoor zakte we ten opzichtte van de eerste kwalificatie 2 plaatsen.<br /> <br /> <br />
Na op zondagochtend eerst nog in de warming-up wat met de vering te hebben getest was het ‘s middags dan eindelijk zover: De punten zouden worden verdeelt in een race over 14 ronden.<br /> <br /> Ron had hierbij een goede start en zat ergens rond de 15e plek. Helaas ging al in de 3e ronde de rode vlag uit. Dit omdat er een rijder was gevallen en de rommel daarvan opgeruimd moest worden om de veiligheid te waarborgen.<br /> <br /> Er werd opnieuw gestart en de resterende race die werd verreden ging over 9 ronden<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong> Ron</strong> over dit 2e deel: “In de sightinglap merkte ik al dat mijn koppeling een beetje slipte. Door de kabel losser te zetten probeerde ik het op te lossen, maar al tijdens de warming-up lap merkte ik dat hij weer snaarstrak stond. Ik heb de kabel helemaal los gedraaid en ben gewoon van start gegaan met de gedachte: Ik zie wel waar het schip strand.”</blockquote> <br /> Bij herstart kwam Ron goed van zijn plek en wist hij een aantal plaatsen te winnen. Na de eerste bocht, toen het vermogen weer op de koppeling kwam te staan begon deze echter wederom te slippen en kwam er wel 5 á 6 man langszij.<br /> <br /> Na de eerste ronde kwam Ron als 19e door. Gaandeweg de wedstrijd wist hij plekje voor plekje op te schuiven. Dit, samen met nog een aantal uitvallers resulteerde in een 11e plek op de finish!<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Ron:</strong> “Voor de koppeling had het niet langer moeten duren, die is helemaal op! Ook achterop het circuit bij het overschakelen van 5 naar 6 bleef de motor gillen en werd de topsnelheid weinig hoger. Hierdoor kon ik helaas niet het volle vermogen (wat Technomotion in het R6 blok heeft weten te proppen) gebruiken.<span style="font-family: helvetica, arial, sans-serif;">De coureur voor me had ik echter graag nog in willen halen. Hiervoor was de wedstrijd helaas net een ronde tekort."</span></blockquote> <br /> <br /> De 11e plek levert het team 5 ONK punten op en daar zijn we, gezien de omstandigheden, tevreden mee. Ook leuk dat er een auto vol vrienden van Ron helemaal naar België was afgereisd om onze verrichtingen te volgen! De volgende wedstrijd is op Assen: De Gamma Racing Day op 3 en 4 augustus. Zou u het leuk vinden om ons tijdens dit evenement te bezoeken? Dat kan! Laat het even weten, dan zorgen wij voor een hapje en een drankje. Wij zullen er alles aan doen om u een mooie dag te bezorgen!
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…