Afgelopen weekend vond de derde manche van het IRRC plaats op de omloop van Oostende. Er stonden bovendien ook 2 wedstrijden voor het open Belgisch kampioenschap op het programma.
<strong>Zaterdag </strong><br /> Op zaterdag stonden de verschillende kwalificaties op het programma. Als afsluiter van de dag de 1e race van het OBC Superbike. De eerste kwalificatie verliep een beetje stroef. Vick had duidelijk wat afkickverschijnselen na zijn wedstrijden op het eiland Man. Na meer dan 1800 km rondrazend aan hoge snelheden op de TT zich aanpassen aan het stop en go parcours verliep niet zo vanzelfsprekend. De overstap van vloeiende lijnen aan hoge snelheden naar het gooi en smijtwerk met forse remmanoeuvres en heftige acceleraties vroeg toch een beetje tijd. Maar zoals hij het tijdens de TT verstandig aanpakte liet hij zich ook in Oostende niet zot maken. Beetje bij beetje kwamen de juiste reacties voor dit specifieke parcours terug en Vick kon zo gestaag zijn tijden terug verbeteren. Gecombineerd bracht dit hem op een 10de startplaats voor de OBC wedstrijden en op een 7de plaats voor de twee manches van het IRRC.<br /> <br /> Niettegenstaande zijn start van op derde rij niet zo super was, kon Vick zich al snel naar voren werken tot op de 6de plaats. Door een valpartij werd de race na 6 ronden stilgelegd met de rode vlag. Nadat de baan terug werd vrijgegeven kon opnieuw van start gegaan worden voor het tweede deel van de wedstrijd. Opnieuw was de start niet echt super en hierdoor werd Vick in de eerste bochten wat naar achteren gedrumd. Maar al snel had hij het goede tempo weer te pakken en kon hij zich terug naar voor werken. Uiteindelijk kwam hij, na een mooie inhaalrace, toch nog als zevende over de finish. De cumul van beide wedstrijdhelften gaf ook als eindresultaat een zevende plek. Bovendien zette hij in het tweede gedeelte van deze eerste wedstrijd zijn beste chrono van het WE neer. Met een tijd van 1:10.368 was hij ook meteen een volle seconde sneller dan zijn beste tijd op deze omloop van vorig jaar. Van een mooie progressie gesproken!<br /> Om veilig te stellen dat zijn starts van de nog te volgen wedstrijden vlotter zouden verlopen, werd beslist een nieuwe koppeling in de RR in te bouwen. Mario, Tom en Harald voerden deze taak zoals altijd minutieus uit en voor het avondeten stond de moto dan ook perfect klaar voor de wedstrijden van zondag.
<strong>Zondag</strong><br /> De eerste manche van het IRRC vond plaats om 11 uur. Ondertussen, mede door het prachtige weer, was het publiek reeds massaal aanwezig. De start verliep al een pak beter en Vick kon direct met het koppeloton aansluiten. In het IRRC wordt hard gestreden voor elke meter en er worden zeker geen cadeaus uitgedeeld. Vick moest alles geven om zijn plaatsje veilig te stellen en kwam na 15 ronden als zesde over de streep.<br /> <br /> Om 14u20 ging dan de tweede wedstrijd voor het OBK van start. Ditmaal schoot Vick als een pijl uit de boog weg van op de derde rij. Hierdoor kwam hij in een mooie vijfde positie door na de eerste ronde. Met strakke ronde tijden ( allemaal in de 1:10) kon hij mooi aansluiten met de top. Ronde na ronde kwam hij zelf dichter en dichter om uiteindelijk als derde over de finish te komen. Een welverdiend podium was binnen.<br /> <br /> Tenslotte werd de tweede manche van het IRRC verreden. Ook ditmaal kende hij een goede start en kwam na de eerste doortocht als vijfde door. Ook nu reed Vick aan een strak en regelmatig tempo een sterke wedstrijd. Hij kon echter niet voorkomen dat Didier Grams (voorlopig leider in het kampioenschap), die op zijn beurt zijn start volledig gemist had, sterk kwam opzetten en hem terug voorbijkwam. Ook een andere deelnemer kwam hem nog voorbij. Hoe hard hij ook in de eindfase van de wedstrijd nog probeerde, dat plaatsje kon hij niet meer terugpakken. In het zog van Jochem kwam hij met een miniem verschil van 3 tiende seconde als 7e over de eindmeet. <br /> <br /> Hoewel we misschien graag wat meer puntjes voor het IRRC hadden gesprokkeld, al bij al een geslaagd race WE. Bedankt ook aan al de sponsors en supporters die ons ter plaatse zijn komen aanmoedigen.<br /> <br /> Zaterdag 28/06 staat er nog de deelname aan een 6 uurs wedstrijd in Donington (UK) op de kalender. Vick zal als gastrijder deelnemen in het team van Megamax maar wel met zijn eigen S1000 RR als vervanger van een gekwetste rijder uit dit team. Zondag 29/06 gaan we dan over naar spanning op vier wielen met onze kartingwedstrijd op het circuit van Antwerp Karting. Er zijn nog een paar plaatsjes vrij dus aarzel niet om nog in te schrijven.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…