Zaterdag begon nogal hectisch, op de technische keuring (welke op technisch gebied probleemloos verliep) werd om 9:45 duidelijk dat de inschrijving van Randy niet helemaal goed was. Yoeri S. en Randy gingen snel naar het welkomstcentrum om een bevestiging van inschrijving te krijgen. Dit werd doorgegeven aan de keuring en Wolf kreeg de motor goedgekeurd om 10:05.
Snel werd aan de voorbereiding van de motor begonnen (opwarmen, banden warmen, tanken, elektronica aanzetten en controleren) Het was echter al snel duidelijk dat we te laat waren, er was onvoldoende tijd om de NovaBike raceklaar te krijgen om 10:20 wanneer de eerste kwalificatie sessie zou beginnen. Randy en Wolf besluiten dat het beter is niet te rijden dan te rijden met een motor die niet 100% voorbereid is.<br /> <br /> De motor werd volledig nagelopen (controle bouten, contacten, sensoren, borging) en raceklaar bevonden voor de tweede kwalificatie sessie. Om 14:28 kon Randy de baan op voor QP2. Echter kwam Randy al na de eerste ronde weer binnen. 'Een hevige trilling in het voorwiel op hoge snelheid, net alsof ik over hobbels rij' klonk het. Het wiel werd opnieuw gecentreerd door Joao en de NovaBike kon weer de baan op en kwam even zo vlug weer de pitstraat in. Het probleem was niet verholpen, er was duidelijk iets met de balans van de voorband. Er was dus geen kwalificatie tijd gezet en hierdoor mogelijk geen start bij de race.<br /> <br /> Randy en Wolf polsten bij de wedstrijdleiding of starten nog mogelijk was. De wedstrijdleiding meldde dat we mochten starten op de laatste positie op de voorwaarde dat we meteen van de baan zouden gaan als er iets mis was. De voorband werd op een balanceerapparaat gebalanceerd en al snel werd duidelijk dat er een aardige onbalans in zat. Balanceergewichtjes werden toegevoegd en Joao en Randy kwamen met een gebalanceerd voorwiel terug.
Om 18:08 stond Randy achteraan de startgrid met de NovaBike, klaar voor de start van de Ducati Clubrace! Vanaf positie 36 vloog Randy meteen een hoop rijders voorbij. De eerste 'pass' was al op positie 25. De tweede keer kwam Randy voorbij als 19de met een tijd van 2.02. De derde en vierde keer als 16de met 1.59 en 1.58. Randy maakte duidelijk voortgang en liep in op de voorliggende rijders. De vijfde en zesde keer kwam hij voorbij als 14de, met 1.59 en 1.57. Positie 13 op het pitbord bij de zevende keer. De achtste ronde duurde wat langer volgens onze timing; 2.10, 2.20, 2.30, er is iets gebeurd! Van een pitsteward vernamen we dat rijnummer 85 was uitgevallen in bocht 17 (de Ramshoek) met een technisch defect. Bij binnenkomst werd al snel duidelijk dat een stroomkabel was doorgebrand omwille van het hogere stroomverbruik van de nieuwe brandstofpomp. Het euvel werd snel opgelost door Jeroen en Yoeri S. Een parallele voeding met relais en zekering werd geplaatst.<br /> <br /> Op zondag werden de nieuwe ketting en tandwielen geplaatst. Roy Pas is bedankt voor het 'uitlenen' van zijn voortandwiel. Om 10:45 werd de motor getest en goedgekeurd. Randy stelde de vering naar eigen gevoel bij. De motor werd voorbereid en was ruim op tijd klaar voor de tweede race.<br /> <br /> Om 15:30 startte Randy, wederom als laatste, maar wat een mooie start! Randy schoot ruim vooruit. Twee minuten later mochten we hem als 17de voorbij zien razen. En het werd nog beter: ronde 5 op een 12de plaats met 1.56, ronde 6 op 10 met een fantastische 1.54. Randy wist voor deze plaats te vechten (en deze te behouden) tot in ronde 9. In de laatste twee rondes ging het echter wat minder (vermogen daalde, reden is voorlopig nog onduidelijk) en moest hij twee plaatsen laten gaan. De laatste rondetijd was 2 minuten rond en als 12de over de finishlijn.<br /> <br /> We kunnen stellen dat wij zeer tevreden zijn gezien de eerdere gebeurtenissen dat weekend. Randy heeft geweldig gereden en zorgde voor een mooie Ducati Clubrace voor NovaBike met de eerste EK punten op zak. Volgens Randy valt er nog te winnen op veerafstelling en de motormapping en is een top 10 resultaat zeker mogelijk. Wij gaan hard aan de slag om de NovaBike beter te krijgen voor de volgende race die begin juli zal doorgaan op de RedBull ring in Oostenrijk!