De 4e en 5e wedstrijd van het NK Supercup 600 werd op het circuit van Oschersleben verreden in het voormalige Oost-Duitsland. De zaterdag begon met een vrije training en daarna 2 kwalificaties.
Na vorig jaar niet te hebben gereden op dit circuit, was het behoorlijk weer wennen om de juiste snelheid er in te krijgen. De eerste vrije training werd dan ook vooral gebruikt om weer een beetje ritme op te doen en de lijnen weer te herkennen. <p><br /> </p> <p>De 1e kwalificatie werd er een tandje bij gezet en geprobeerd om wat sneller te gaan. Helaas geen blije gezichten na de eerste kwalificatie, want de tijden waren bij lange na niet zo snel als voorheen op dit circuit. Toch bleek het allemaal niet slecht uit te pakken, want tot dusverre stonden we op P17 op de startgrid. </p> <p><br /> </p> <p>In de middag zou de 2e kwalificatie worden gereden, echter gooide het weer roet in het eten. Een 3 kwartier voor aanvang van de 2e kwalificatie begon het te regenen en bleef het ook nat, dus geen kans op verbetering van de tijden, voor niemand. Het bleef dus uiteindelijk een 17e positie op de startgrid voor de races van zondag.<br /> <div><br /> </div> </p>
<p><strong>Race1</strong><br /> Na een sighting lap en een warm-up lap kon er gestart worden. Aangezien er werd gereden onder de regels van een Duitse organisator, zou de race over 15 minuten en 1 ronde worden gereden. De start was niet echt goed en na een paar ronden was de doorkomst rond de 20e positie. Na 4 ronden was er een crash in de "hotel"-bocht en werd de race gestopt met de rode vlag. Alle rijders kwamen naar binnen en na enkele minuten volgde het nieuws dat er een herstart zou plaatsvinden. Ditmaal voor een race van 5 minuten en 1 ronde. Deze start was iets beter en er konden wel wat rijders worden ingehaald. Echter waren te tijden nog steeds niet naar tevredenheid. Uiteindelijk leverde de uitslag van de gecombineerde race-delen een verrassing op doordat er nogal wat jumpstarts waren geconstateerd. Uiteindelijke resultaat was dus een 15e positie.</p> <p><br /> </p> <p><strong>Race2</strong><br /> Laat in de middag de 2e race. Ditmaal over een lange 20 minuten en 2 ronden. Er werd gezorgd voor genoeg benzine in de tank en de focus lag dit keer op de start. Die moest goed zijn om een goede plaatsering te behalen. Bij het doven van het rode licht kwamen er wel wat coureurs op het rechte eind voorbij, maar door een goede positionering in de eerste 2 bochten werden er toch al wat plaatsen weer goed gemaakt. Er vormde zich een groepje, maar helaas kon hier niet bij worden aangepikt. Op de rechte stukken was goed te merken dat er te weinig vermogen in de standaard Honda zit om de snellere machines bij te houden. Na een 4-tal ronden werd er echter wel strijd geleverd met een van achterop komende rijder. Ronde naar ronde werd er om positie gestreden. Uiteindelijk werd de strijd beslist in de enerlaatste ronde en voelde de uiteindelijk ook weer 15e positie als een persoonlijke overwinning. Helemaal toen na de wedstrijd bleek dat het PR op Oschersleben met 1,5 seconden was verbeterd. </p> <p><br /> </p> <p>Zie voor de onboard beelden, meer info en foto’s, <a href="http://www.fastmarky.nl/" target="_blank">www.fastmarky.nl</a><br /> <br /> </p>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…