Categories: Teams

Teams: Nerveus begin van Franse GP voor Carrasco en Deroue

De eerste dag van de GP van Frankrijk op de Bugatti-baan van het 24 Uur-circuit in Le Mans was een beetje nerveus voor Ana Carrasco en Scott Deroue. Hoewel de resultaten qua plaatsen wat teleurstellend lijken, staan beide RW Racing GP-coureurs op slechts twee seconden van de snelste tijd van de dag.

Het Bugatti-circuit is knap lastig door het wisselende karakter. Een deel is stop-and-go, een deel is vloeiend. Beide delen vragen om een verschillende aanpak.<br /> <br /> Voor Scott Deroue was het een kwestie van de baan leren kennen: &lsquo;Le Mans&rsquo; is een van de circuits waar hij nog niet eerder reed. Hij maakte een foutje in de eerste training, toen hij rechtdoor de grindbak in ging. Niks aan de hand voor man of machine, maar het scheelde de debutant kostbare trainingstijd.<br /> <br /> Ana Carrasco gebruikte iedere minuut van de trainingen om een goede afstelling te vinden, wat niet meeviel.<br /> <br /> Desalniettemin verbeterden beide rijders hun tijden behoorlijk in de twee trainingen. Opnieuw werd duidelijk hoe klein de verschillen zijn in de Moto3-klasse: hoewel ze 28ste en 29ste staan, zitten Carrasco en Deroue op maar twee seconden van de snelste tijd.

<strong>Ana Carrasco &ndash; 28 (1.45,304)</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Ik ben wel blij, maar niet met mijn motor. Als de voorkant goed is, is de achterkant nerveus. Als de achterkant goed is, is de voorkant nerveus. We hebben nog wat tijd nodig om een compromis te vinden dat werkt op het hele circuit.&rdquo;</blockquote> <br /> <br /> <strong>Scott Deroue &ndash; 29 (1.45,436)</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Het lijkt een simpele baan, maar dat is het niet. De bochten zijn moeilijk te begrijpen. Het eerste deel van het circuit gaat wel goed, maar het tweede deel is totaal anders. We zijn wat verschillende dingen en versnellingen aan het proberen, bijvoorbeeld in de chicane. Maar voor mij blijven de krappe bochten iets waar ik echt nog wel aan moet werken.&rdquo;</blockquote>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago