Home Teams Teams: Nerveus begin van Franse GP voor Carrasco en Deroue

Teams: Nerveus begin van Franse GP voor Carrasco en Deroue

0

De eerste dag van de GP van Frankrijk op de Bugatti-baan van het 24 Uur-circuit in Le Mans was een beetje nerveus voor Ana Carrasco en Scott Deroue. Hoewel de resultaten qua plaatsen wat teleurstellend lijken, staan beide RW Racing GP-coureurs op slechts twee seconden van de snelste tijd van de dag.

Het Bugatti-circuit is knap lastig door het wisselende karakter. Een deel is stop-and-go, een deel is vloeiend. Beide delen vragen om een verschillende aanpak.<br /> <br /> Voor Scott Deroue was het een kwestie van de baan leren kennen: &lsquo;Le Mans&rsquo; is een van de circuits waar hij nog niet eerder reed. Hij maakte een foutje in de eerste training, toen hij rechtdoor de grindbak in ging. Niks aan de hand voor man of machine, maar het scheelde de debutant kostbare trainingstijd.<br /> <br /> Ana Carrasco gebruikte iedere minuut van de trainingen om een goede afstelling te vinden, wat niet meeviel.<br /> <br /> Desalniettemin verbeterden beide rijders hun tijden behoorlijk in de twee trainingen. Opnieuw werd duidelijk hoe klein de verschillen zijn in de Moto3-klasse: hoewel ze 28ste en 29ste staan, zitten Carrasco en Deroue op maar twee seconden van de snelste tijd.

<strong>Ana Carrasco &ndash; 28 (1.45,304)</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Ik ben wel blij, maar niet met mijn motor. Als de voorkant goed is, is de achterkant nerveus. Als de achterkant goed is, is de voorkant nerveus. We hebben nog wat tijd nodig om een compromis te vinden dat werkt op het hele circuit.&rdquo;</blockquote> <br /> <br /> <strong>Scott Deroue &ndash; 29 (1.45,436)</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Het lijkt een simpele baan, maar dat is het niet. De bochten zijn moeilijk te begrijpen. Het eerste deel van het circuit gaat wel goed, maar het tweede deel is totaal anders. We zijn wat verschillende dingen en versnellingen aan het proberen, bijvoorbeeld in de chicane. Maar voor mij blijven de krappe bochten iets waar ik echt nog wel aan moet werken.&rdquo;</blockquote>