Afgelopen weekend heeft Nadieh Schoots haar eerste ONK Supersport wedstrijd gereden op de door hoofdsponsor Separator Spares International ter beschikking gestelde Daytona 675R. Als deelnemer aan de Supercup 600 kan je inschrijven voor een ONK race als je voldoende snel rijdt. Of je echt mag meedoen hangt dan nog af van het aantal vaste inschrijvers. Nadieh was daarom erg blij dat er nog een plekje vrij was. Je eerste ONK rijden in het bijprogramma van de TT… er zijn minder leuke dingen.
In de training van de Supercup race op 11 juni hadden Nadieh en de 675R nog een stevige buiteling gemaakt in de Ruskenhoek. Gelukkig waren beide weer 100% fit voor het TT weekend. Monteurs Pim en Dennis waren ook weer present. Toch wel een beetje zenuwachtig werd op woensdagavond de tent in het krappe ONK paddock opgebouwd.<br /> <br /> De donderdag training ging niet door i.v.m. een paar kilometer Moto2 oliespoor. Wie zei er ook alweer dat er met Hxxxa motoren nooit wat mis gaat? In de vrije middag kwam Colin Edwards even buurten bij Nadieh, hij was benieuwd of ze al profijt had gehad van de lessen uit zijn TTBC (Texas Tornado BootCamp).<br /> <br /> In het aangepaste programma op vrijdag kreeg de ONK twee trainingen vlak na elkaar. Na een buitje vlak voor Q1, en een snelle bandenwissel vertrok Nadieh voor de eerste ONK meters, na 1 ronde kwam ze alweer binnen Ð de baan is te droog, graag weer terug naar de droogweerbanden. Op het koude asfalt zat er niet meer dan een 1.54 in. Q2 volgde zoÕn 30 min na Q1, net tijd voor een nieuwe achterband en een slokje drinken. Door een stevige wind, en omdat Nadieh niet echt met vertrouwen op de motor zat, rolde er een 39e startplek met een 1.51 uit. Niet geheel tot tevredenheid van Nadieh ÒGezien de tijden van de andere rijders had ik hier gewoon een 1.49 moeten rijden. Gelukkig kan ik in de race nog laten zien wat ik kan.Ó<br /> <br /> Na op zaterdag genoten te hebben van een reeks spannende GP races, was de ONK om 16:30 aan de beurt. Helaas waren de weergoden de TT niet gunstig gestemd, de hele dag af en aan buitjes, en na een vrijwel droge MotoGP race begon het vlak voor de ONK weer te druppelen. Nadieh koos voor regenbanden, net als de meeste andere rijders. Een klein aantal nam de gok en zou op droogweer banden vertrekken.
Ook in het ONK startveld liet Nadieh zien een geweldige eerste ronde neer te kunnen zetten, vertrokken van plek 39 komt ze na de eerste ronde als 29e door, en na de tweede ronde als 24e. Het rijden op de natte baan gaat goed ÒDe Triumph geeft veel vertrouwen in de regen, ik zat lekker op de motor, en kwam al snel in mÕn ritme. Ik had eigenlijk niet verwacht om ook in de ONK in de eerste ronden zulke stappen door het veld te kunnen maken. Ik reed op een gegeven moment op plek 22 met een stabiele rondetijd van ca 2.11. En toen lag ik bij uitkomen van de Strubben opeens op het asfalt. Ik wist meteen dat mÕn sleutelbeen gebroken was. Het eerste wat dacht was: Nee, nu moet ik Oschersleben missen.Ó<br /> <br /> De motor heeft deze keer de val heel goed doorstaan (een beetje geluk konden we wel gebruiken). En Nadieh is -op het gesneuvelde sleutelbeen na- goed beschermd door het RevÕit pak, de Shark helm (Deroue Motoren) en de Forcefield rugbeschermer (performanceproducts.nl). Inmiddels is Nadieh in Breda geopereerd, en zit al balend de uren af te tellen tot ze weer mag rijden. De dokter wil over 10 dagen eerst een controle doen, pas na een ÔOKÕ van hem mag Nadieh weer op de motor stappen.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…