Na twee zeer goede weekends in Lautsitz en Nurnburg waar ik top tijden en wedstrijden reed een wat moeilijker weekend in Oostenrijk. Het is geen favoriete circuit van mij zoals de twee vorige wedstrijden. Op de Salzburgring heb ik mijn lichaamsbouw tegen met mijn 60kg en 1.60cm. Het probleem voor mij hier is dat je bochten hebt waar de snelheid hoger ligt dan 300km/Hr, waar je voordeel doet als je meer gewicht in weegschaal kunt leggen. Toch was ik met mijn 5de plaats op de start grid zeer tevreden en ik in de wedstrijd altijd een tandje kan bijsteken.
Race 1.
Na een tumultueuze start kwam ik als 7 de door en kon me vrij gemakkelijk naar de vierde plaats rijden. Hier kwam ik Stefan Nebel tegen die op zijn ZX 10 Kawasaki over de grootste topsnelheid van het deelnemersveld beschikte en dan ook moeilijk te passeren was. Na een aanvaring met hem viel ik terug naar plaats 11 en kon ik opnieuw aan een inhaalrace beginnen. Hierbij kwam ik terug naar plaats 7 en op 5.3 sec van mijn teammaatje Schulten die de wedstrijd won. Dat ik de snelste ronde van de wedstrijdronde klokte was een magere troost.
Race 2.
Ik moest en zou het podium halen had ik me voor genomen. Na een middelmatige start kon ik me naar voor werken en reed na 3 ronden op de 3de plaats met een voorsprong van 50 meter op de 4de. Ik wist dat er meer inzat omdat mijn ronden tijden in de race zeer snel waren. Maar een technisch defect hield mij weg van een podium plaats en vele punten in voor het algemeen klassement. Een grote teleurstelling voor mij en het team want ik hoor op dit moment bij de top. Door driemaal een klein technisch defect mis ik een topklassering in de stand om het kampioenschap.
Tussenstand IDM kampioenschap na Salzburg.
1 BAUER, Martin A-Eggendorf AUT 155
2 MEKLAU, Andreas A-Spielberg AUT 147
3 KELLNER, Christian Waging am See GER 130
4 NEBEL, Stefan Velbert GER 124
5 TEUCHERT, Jörg Hersbruck GER 123
6 HAFENEGER, Philipp Solingen GER 108
7 SCHULTEN, Michael Bottrop GER 106
8 DAEMEN, Werner B-Neerpelt BEL 91
Hierbij moet ik jullie vertellen dat ik momenteel met de glimlach naar de circuits trek. Niet alleen de Honda CBR1000rr is super maar ook het team werkt super voor me. Waar ik in de WK altijd met minder materiaal als Belg heb moeten rijden krijg ik nu top materiaal. Jongens als Teuchert (wereldkampioen 2001)en Kelner (3x 4de in het wereldkampioenschap) zijn voor mij nu haalbare kaart. Dit omdat wij simpelweg over ongeveer hetzelfde materiaal beschikken. Alleen speelt diep in het achterhoofd het gevoel en gedachte “Wat als ik over dit materiaal in het wereldkampioenschap had kunnen beschikken?”. Maar ja als ik zie hoe gemakkelijk de jonge Duitse piloten over budgetten kunnen beschikken dan besef ik als te meer waarom wij als Belgen het zo moeilijk hebben in het WK.
Volgende week Schleizer Dreieck waar ik hopelijk een podiumplaats uit de brand kan slepen. Ik zie er al met vol verlangen naar uit.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…