Na een lange rit van 9 uur was het team gearriveerd op het Schleizer Dreieck circuit in Oost-Duitsland. Nadat het spul was opgezet even een rondje baan gelopen en het zag er erg uitdagend uit, het asfalt lag er erg strak bij en er zaten mooie hoogte verschillen in het circuit. Michael had hier nog niet eerder gereden.
<strong>Kwalificatie 1</strong><br /> Het zag ernaar uit dat het de eerste kwalificatie droog bleef, maar niets was minder waar. Toen ze eenmaal op de baan reden gingen de hemelpoorten open en stortte de regen naar beneden. Gelukkig was het team hier op voorbereidt en wisselde zij snel de wielen van droog naar nat, zodat Michael toch nog de eerste meters kon maken. Na de nodige ronden begon het circuit op te drogen en aan het eind van de kwalificatie was de baan zo goed als droog. Gelukkig konden we nog een paar extra trainingen boeken om wat meer meters te maken om de juiste vering set-up te vinden. Na de wielen weer gewisseld te hebben naar droog en een andere veer op de achtershok gemonteerd te hebben, kon Michael het weer gaan proberen. <br /> <br /> <strong>Kwalificatie 2</strong><br /> De daaropvolgende trainingen en kwalificatie was het koud maar droog. Michael was een paar keer binnen gekomen om nog wat te veranderen, op aan raden van Paul Klop van Hyperpro, aan de vering. We gingen de goede kant op met de set-up en wisten een 22ste startplek te bemachtigen op het grid. Het was een flink start veld van 38 man sterk er waren de nodige Duitse gastrijders die het circuit goed kenden. <br />
<strong>Race 1 </strong><br /> De lichten gingen uit en Michael had een slechte start. Hij liet de koppeling te snel los waardoor de motor als een steigerend paard omhoog kwam. Gelukkig kon hij in de eerste ronden weer een hoop goed maken en een stuk naar voren rijden. In de laatste ronde werd Michael er nog bijna vanaf gereden door een Duitser. Daardoor moest Michael even rechtdoor, omdat hij dacht geen koppelingshendel meer te hebben. Hij zag al snel dat de hendel omhoog geklapt stond. De hendel werd snel weer naar beneden geduwd en gaaaaaaaz. Hij kon nog net zijn plek terug pakken voordat hij over finish reed waar hij afgevlagd werd met een uiteindelijke 14de plaats. Zeker tevreden.<br /> <br /> <strong>Race 2</strong><br /> In tegenstelling tot race 1 had Michael dit keer een goede start. Hij ging als 11de de eerste bocht in. Tijdens de race heeft hij een paar plaatsen moeten inleveren. Dit resulteerde in een klein gevechtje om de 13de plaats met Ronald van Vliet. Ronald liep toch iets uit, maar in het laatste gedeelte van het circuit liep Michael weer in op hem. Dit was helaas niet voldoende om een aanval te doen. Michael werd wederom 14de. Zeker niet ontevreden kijken we terug op de races in Schleiz. <br /> <br /> En nu op naar de laatste ronde van het IRRC (www.irrc.eu) in Frohburg (www.frohburger-dreieck.de), Duitsland, in het weekend van 25 en 26 september 2010!