Categories: Teams

Teams: MIRO Racing Team; IRRC Hengelo

Na een korte rit was het MIRO Racing Team aangekomen op de Varsselring te Hengelo (Gld.). Het was nog redelijk rustig waardoor we een goede plek konden vinden waar we de ruimte hadden. Na het opbouwen en inrichten van de tenten, was het tijd om de komende dagen door te nemen.

<strong>Donderdag 2 juni 2011; vrije training Superbike</strong><br /> Deze dag waren er 3 sessies die goed benut werden. Even weer de baan goed verkennen. Na sessie 1 was Michael niet helemaal tevreden over hoe de motor aanvoelde. Na kort overleg met onze monteur zijn er wat kleine aanpassingen gedaan aan de vering. Dit resulteerde in de 2de sessie gelijk in een zelfde tijd als mijn persoonlijk record. In de laatste sessie wilde Michael zijn persoonlijk record gaan verbeteren, maar helaas begon de sessie vrijwel direct met een rode vlag situatie. Eenmaal weer op de baan was er nog een kleine 10 minuten te rijden, verbeteren van de tijd lukte net niet. Maar we waren wel heel tevreden over deze dag en helemaal klaar voor de kwalificaties van zaterdag. Vrijdag hadden we een relax dagje tussendoor.<br /> <br /> <strong>Zaterdag 4 juni 2011; kwalificaties IRRC en ONK Supersport</strong><br /> De 1ste kwalificatie van het IRRC ging niet zoals gepland. Michael kwam bij het ingaan van de 3de ronde met een highsider bij post 2 hard ten val. Maar uiteindelijk toch nog een 13de tijd weten neer te zetten. Balen van de val maar Michael wist wel dat het sneller kon. Nadat Michael zich had laten nakijken bij de medische post ging hij snel naar post 2. Onze monteur stond daar klaar met de 600cc motor en zo kon Michael nog deel te nemen aan de kwalificatie van het ONK supersport. Deze kwalificatie was zwaar zo net na een harde val. Michael besloot dan ook om hier niet te pushen. De 2de kwalificatie voor het IRRC ging een heel stuk beter en leverde ook een verbetering van MichaelÕs persoonlijk record op. Dit resulteerde in een 10de plek op de startgrid van het IRRC. <br />

<strong>Zondag 5 juni 2011; 2 wedstrijden van het IRRC</strong><br /> De dag begon met veel regen en onweer, dit zorgde ervoor dat het een uur langer duurde voordat we aan de warm-up mochten beginnen. Eenmaal begonnen had Michael niet het gevoel dat hij hard aan het rijden was, maar toch zette hij een 3de tijd neer in de warm-up. En dat met een lichaam wat nog best pijn doet van de val eerder. Nu hopen dat het regent tijdens de wedstrijden want dat zou in ons voordeel zijn. Al snel kwam de zon weer door en droogde de baan in een rap tempo op. Wedstrijd 1 stond op het punt te beginnen. Toen het licht uitging zat Michael gelijk midden in het gedrang waardoor het moeilijk werd om de aansluiting binnen de top 10 te houden. Door een valpartij van van Looy lag hij op een 9de plek. Tijdens de wedstrijd was Michael in strijd geraakt met Marnix dÕHondt om de 9de plek. Na een schakelfout kwam Marnix Michael voorbij. Door wat onrust in de motor kon Michael niet genoeg aanzetten om de 9de plek weer terug te pakken. Er zat een groot gat achter hem tot nummer 11, waardoor het een kwestie was van constant rijden, waardoor hij als 10de over de finish kwam.<br /> <br /> Wedstrijd 2 begon een stuk beter. Na een redelijke start wist Michael na 1 ronde de 7de plek te pakken. De plekken 7 t/m 12 reden heel dicht op elkaar en dit werd een strijd tot de laatste ronde. In deze strijd was het lastig om de 7de plek vast te houden. Hij heeft van alles geprobeerd om iedereen voor te blijven, maar dat mocht niet baten. Michael kwam als 12de over de finish. Iets wat teleurgesteld want er zat wel meer in. De doelstelling voor 2011 is om aan het eind van het seizoen binnen de top 10 te eindigen. We zijn goed op weg. In de tussenstand staan we 9de en 3de Nederlander. We maken keer op keer progressie en de resultaten worden steeds beter. Dus op naar ronde 3 van het IRRC, 23 en 24 juli in Chimay te België. <br /> <br /> Met dank aan mijn sponsoren: Arie Molenaar Motors, Van Rooij Reclame, Van Der Grift Techniek, Giga-Twin motoronderhoud- en reparatie, JVP, Stompgrip en Paul Klop en alle aanwezige op de Varsselring te Hengelo.<br />

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago