Na een lange rit vol files en regen was het MIRO Racing Team aangekomen op het paddock van Frohburg. Het was erg druk en lastig om een goed plekje te vinden. Er waren veel rijders uit het buitenland, onder andere uit Ierland, Engeland, Zweden, Denemarken, Belgi, Tsjechi, Nederland en natuurlijk ook uit Duitland. Het was gelukkig even droog om het kamp op te bouwen.
<strong>Zaterdag – Trainen met de open Superbike</strong><br /> Toen de eerste sessie startte begon het heel langzaam te miezeren. Op de baan was het achterste gedeelte nat en voorin was het droog. Niet ideaal dus om met slicks te rijden! Michael reedt daarom erg behouden en deed alleen feeling op met de baan waar hij in 2009 voor het eerst had gereden. <br /> <br /> <strong>Kwalificatie 1 voor het IRRC</strong><br /> De regenbanden zaten net onder de motor en de hemelpoorten gingen open en het goot met bakken tegelijk uit de lucht. Zo zou het helaas de hele dag blijven. Michael had de hele kwalificatie goed de gang erin en begon lekker in zijn ritme te komen.<br /> <strong><br /> Kwalificatie 2 voor het IRRC </strong><br /> De tweede kwalificatie verliep goed en Michael wist zijn tijd nog iets scherper neer te zetten. Dit resulteerde in een 15de startplek. <br /> <strong><br /> Zondag race dag – Race 1</strong><br /> Na een hele nacht regen mochten we met veel natte bedoelingen aan de gang. Alle races waren ingekort door het slechte weer tot 8 ronden.<br /> <br /> De start was goed waardoor Michael als 10de weg kwam. De eerste meters waren spannend want het zicht was zeer slecht door de opspattende regen. Ook het feit dat hij 260 km per uur reedt en zichzelf af vroeg waneer de bocht zou komen gaf een bepaalde spanning mee. De rijders kwamen verder uit elkaar te rijden en de race was begonnen. Halverwege de race moest Michael 2 plekken afstaan en kwam uiteindelijk als 12de over de finish. Hier was hij dik tevreden mee.<br />
<strong>Race 2</strong><br /> Helaas was het nog steeds niet droog! Dit keer was Michael iets minder snel weg waardoor hij in het gedrang kwam. Door het slechte zicht was hij te afwachtend in de eerste helft en verloor hierdoor de aansluiting met Johan Fredriks. Michael kon er ook niet meer naartoe rijden, doordat hij met een ander merk regenband reed die niet dezelfde grip bood als de band in race 1. Het gat achter hem was ook groot en daardoor werd het helaas een eenzame race. Michael reed als 14de over de finishlijn en keek tevreden terug op de race.<br /> <br /> Het team was benieuwd wat deze plekken voor een invloed hadden op de eindstand in het kampioenschap. Õs Avonds tijdens de prijsuitreiking werden alle rijders van het IRRC naar voren geroepen en Michael had de 11de plek in handen van de 42 rijders die dit seizoen mee hadden gedaan. Helemaal goed!<br /> <br /> Het MIRO Racing Team wil van deze gelegenheid gebruik maken om alle sponsors te bedanken die goede seizoen mogelijk hebben gemaakt: Arie Molenaar Motors, Van Rooij Reclame, Van Der Grift Techniek, Giga-Twin motoronderhoud- en reparatie, De Bruijne Schilder en Onderhoudsbedrijf, JVP, Stompgrip, Hyperpro en Panolin.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…