Na alle tegenslagen van de afgelopen weken heeft Mile Pajic tijdens de IDM/ONK Races op het TT Circuit van Assen de knop weer om kunnen draaien. Afgelopen zondag wist hij op zijn reserve motor een zwaar bevochten 9e plaats te halen. Helaas duurde de race 3 ronden te lang voor de achterband anders had er nog meer in gezeten.
Het raceweekend begon al op de vrijdagmorgen met een vrije training. Deze training stond geheel in het teken van het opdoen van vertrouwen met name in de banden. Op vrijdagmiddag stond de eerste tijdtraining op het programma en dat viel met name door het drukke verkeer op de baan wat tegen. Opzaterdagochtend ging het een stuk beter en dat leverde een 14e startpositie op voor de wedstrijden.
Op zaterdagmiddag werd de eerste wedstrijd verreden. En dat Ging vanaf het begin prima. Mile knokte zich steeds verder naar voren maar helaas sloeg de pechduivel toe. Waarschijnlijk nog een naijlend effect van de rotorbreuk in Oss. Ondanks de pech was de lach terug bij Mile want het ging gewoon super in race 1.
Op zondagochtend werd besloten om in race 2 voor safety te gaan. Finishen was prioriteit nummer 1 en er werd gekozen voor de reservemotor. Maar dat was geen beletsel voor Mile om net als zaterdag weer naar voren te rijden in het sterke startveld. 3 ronden voor het eind reed hij op de 6e plaats maar helaas toen waren de banden geheel op. Het werden 3 ronden op de grens van wat mogelijk was. Slides en wheelies bij het uitkomen van de Geert Timmerbocht leverden toch nog een 9e plaats op.
Wederom is er weinig tijd voor herstel want ook komend weekend staat er een dubbele wedstrijd op de racekalender. Plaats van handelen is ditmaal het MOTOPARK van Oschersleben.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…