Een matig optreden tijdens een succesvolle RIZLA RACING DAY met 45.000 toeschouwers. De trainingen werd gebruikt om een ander type voorband te proberen maar er was geen eer aan te behalen, de motor was tijdens het aanremmen, insturen en uitkomen niet te handelen.
Ondanks dat Jenik Performance de motor perfect aan het lopen had moest het succes nog op zich laten wachten. Na een 23e startplaats zag het er voor de wedstrijd op zondag niet goed uit.
De oude type voorband ging er weer op en zo probeerde ik in de wedstrijd de schade beperkt te houden. Na een zeer spannende wedstrijd om de 22e plaats trok ik het voordeel in de laatste ronde naar me toe. Met een paar prachtige inhaalmanoeuvres, Manderveen en GT-bocht, mocht ik als eerste van dit trio over de streep.
Achteraf (dinsdag) bleek dat ik met een hevig lekkende schokbreker heb gereden en dat ik zelfs nog geluk heb gehad dat ik niet gevallen ben door olie op de achterband. Dit zijn natuurlijk omstandigheden waar je niet op voorbereidt kunt zijn dus kijk ik achteraf gezien met een gerust gevoel terug naar dit jaarlijkse super evenement.
De volgende wedstrijd om de supercup 1000 op 9 september te Assen hoop ik op meer succes.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…