Tijdens het weekend van 20 t/m 22 juni heeft het Maatwerk in Zink Racing team de races verreden voor het ONK in het duitse Oschersleben.
Op vrijdag waren er 3 vrije trainingen van 45 minuten, wat betekende dat Mike veel tijd op de baan kon doorbrengen om de afstelling van de motor zo optimaal mogelijk te krijgen. Na wat fijnafstemming is er een goede basis gevonden voor de kwalificaties op Zaterdag.<br /> <br /> Tijdens de eerste kwalificatie training heeft Mike na enkele ronden de afstelling nog iets veranderd om daarna zijn persoonlijke beste rondetijd flink aan te scherpen. Voor de tweede kwalificatietraining is de afstelling van de R6 nog ietwat veranderd wat resulteerde in wederom een verbetering van Mike’s PR.<br /> <br /> Op zaterdag werd ook de eerste race van het weekend verreden, samen met de duitse IDM-collega’s, die door andere regels voor wat betreft aanpassingen aan de motor over wat sneller materiaal beschikken. In het eindklassement worden de ONK-coureurs echter afgesplitst om zo tot een juiste puntenverdeling te komen. <br /> <br /> Mike had een goede start en kon in de eerste paar ronden enkele plekken goedmaken. In de laatste ronde van de race blies echter een coureur zijn motorblok op en daarbij in de chicane een oliespoor neergelegd. Doordat er nog niet met de olievlaggen gezwaaid werd zijn een aantal coureurs, waaronder Mike, ten val gekomen, wat een rode vlagsituatie opleverde. Door deze rode vlag wordt de uitslag van de race bepaald door de stand te nemen van een ronde terug, wat betekende dat Mike ondanks zijn vervelende crash toch als 8e is gefinished in het ONK-veld.
Tot laat in de avond is er gewerkt aan de R6 om deze weer raceklaar en goedgekeurd te krijgen voor de tweede race van het weekend op zondag. Tijdens de Warm-up heeft Mike de shake-down uitgevoerd om te kijken of de motor zich gedroeg zoals hij zou moeten, wat gelukkig het geval was, dit gaf Mike veel vertrouwen voor de komende race.<br /> <br /> Race 2 begon met een goede start van Mike, waarbij hij meteen enkele plekken winst boekte. Toen het halverwege de race begon te regenen en er van de baancommissarissen geen reactie kwam hierop, heeft Mike besloten de race behouden uit te rijden om nog meer schade aan zijn toch al gehavende machine te voorkomen. Uiteindelijk is hij gefinished op een 12e plek in het ONK. Ondanks de crash heeft Mike toch in beide races punten kunnen scoren en zo het weekend tot een goed einde kunnen brengen.<br /> <br /> Het aankomende weekend zal het Maatwerk in Zink Racing team samen met Mike Cleutjens uitkomen in de ONK Supersport race tijdens de prestigeuze TT van Assen, wij hopen dat alle racefans niet na het motoGP geweld al huiswaarts keren maar ook de jonge nederlandse coureurs hun moment of fame gunnen en in grote getalen neerlands racetoekomst zullen aanmoedigen.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>