Categories: Teams

Teams: Litjens handhaaft goede vorm, Webb mist 19e plaats door defecte carburateur

De eerste Grand Prix dat de mannen van Arie Molenaar in de groen-witte kleuren van DeGraaf Technisch Personeel in actie kwamen, leverde een goed gevoel op! Helaas kreeg het team niet waar het volledig recht op had…

Voor Joey Litjens was de goed gereden race een prima vervolg op zijn ‘hernieuwde’ kennismaking met Jerez.

“Het ging hier dit weekeinde véél beter dan voorheen. Ik verbeterde mijn rondetijden aanzienlijk, had wederom een beregoede start waarmee ik in de openingsronde 9 posities won, en kon in de wedstrijd goed meekomen. Het was jammer dat ik de grip van mijn Dunlop’s helemaal opverbruikt had. Ik reed in de race constant 1.51-ers en dat was sneller dan in de trainingen. Daardoor heb ik mijn band sneller versleten. Als ik in de trainingen die tijd had gereden, had ik misschien voor een iets harder Dunlop-compound gekozen, waardoor dit probleem achterwege zou zijn gebleven. Mijn race was OK. De ‘sprong’ die ik met de start maakte was perfect en ik reed de hele race dicht bij de 20e plek. Ik had de strijd met Hugo en Dominique Ägerter graag aangegaan, maar daarvoor reed ik op te zacht en te snel verbruikt rubber. Het was kiezen. Risico nemen met kans op een schuiver, of iets terugnemen en finishen. De keuze was simpel! De lijn blijft zo goed en ik maak overal fikse stappen vooruit ten opzichte van vorig jaar, nu tot dicht bij de top 20. Eerdaags hoop ik net als vorig jaar in Assen ‘IN’ de top 20 te rijden”, besluit Litjens.

Vlieggewicht (47 kg) Danny Webb maakte ook een goede start, won twee posities, en raakte eigenlijk direct in gevecht verwikkeld met zijn teammaat Joey Litjens. Webb profiteerde van zijn gewichtsvoordeel en kon iets van Joey weglopen en aansluiten bij de fabrieks Derbi van Robert Muresan.

“Die had ik zeker kunnen hebben. Maar na driekwart van de race voelde ik dat mijn motor inhield. Even later was het weer weg en een paar bochten verder gebeurde het weer. Twee ronden later ‘smoorde’ mijn machine helemaal en viel stil. Bij de start was de vlotter van de carburateur al blijven hangen en liep mijn benzinetoevoer vol. Datzelfde is in de race gebeurd. En als de motor dan op volle snelheid benzine te kort krijgt, dan krijgt de cilinder een ‘knauw’. Gevolg was het uitvallen op een goede 19e plaats. Het is wel even slikken, maar als ik over 4 weken bij de volgende GP in Turkije (22 april) weer helemaal fit ben, hoop ik naar de WK-punten te kunnen doorstoten”, klonk het evengoed optimistisch uit de mond van de coureur uit Kent.

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

3 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago