Na de race in Lausitz waar Leon twee 4e plaatsen wist te behalen werd er door het DTC-KME Racing team veel werk verricht om er voor te zorgen dat Leon voor het podium kon gaan! Tijdens de vrije trainingen op vrijdag liet Leon wederom zien snel te zijn op de door KME geprepareerde YAMAHA R6. Hij sloot de testdag met een 2de plaats af.
<p>Op zaterdag was het vroeg kwalificeren voor de mannen van de supersport. Leon zette al snel zijn naam boven aan de lijsten en besloot in de pitbox af te wachten wat de concurrentie deed. Met nog 7 minuten te gaan voerde Leon nog steeds de lijst aan maar ging toch weer de baan op. Bijna alle coureurs kozen om een kwalificatieband te gebruiken en Leon zakte naar de 6de plek! Leon had geen kwalificatie band! Met nog 2 minuten op de klok ging Leon er vol voor en wist met een fenomenale laatste sectie maar liefst 0,5 seconde terug te halen en de klok stil te zetten op 1:34.9. Dit betekende de tweede pole position voor Leon in dit prille IDM seizoen!</p> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Leon:</strong> “Dat was een close call! Toen ik de laatste 7 minuten naar buiten ging was ik in de veronderstelling dat ik de snelste tijd had echter toen ik voorbijkwam stond er toch echt iets anders op mijn pitbord, P6! Ik wist dat er nog wel meer in zat maar om met een wedstrijdband toch de pole te pakken gaf me veel vertrouwen voor de race.”</blockquote> <p><br /> </p> <p><strong>Race 1:</strong><br /> Voor de tweede opeenvolgende keer vertrekt Leon van Pole! Leon komt niet goed weg bij de start maar door een tactische zet weet Leon vier rijders buitenom te passeren en als 3de de tweede bocht in te duiken! Leon is gretig en dringt meteen aan. In de 4de ronde neemt Leon de leiding over en bepaald het tempo. Wahr en Bühn weten aanvankelijk te volgen. Echter met nog vijf ronden te gaan is merkbaar dat Leon in de eerste sectie tijd verliest. Roman Stamm en Lausletho weten bij de kopgroep aan te sluiten en met vijf man gaan ze de laatste drieronden in. Leon doet er alles aan om de mannen achter zich te houden en gaat als eerste de laatste ronde in. Met vijf rijders binnen één seconde is de laatste ronde een ware triller. Op het rechte eind richting eerste chicane weet Kevin Wahr bijna langs Leon te komen maar Leon positioneert zich goed voor de chicane en door ultra laat in de remmen te gaan duikt hij als eerste de verradelijke chicane in. In de laatste sectie weet Leon een tweetal motorlengtes voorsprong te pakken en zo zijn eerste IDM overwinning te behalen! <br /> <br /> <br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p><strong>Leon:</strong> “Wat was ik blij met de man met de finishvlag! Ik koos als enige voor de zachte achterband. Echter door de regen in de middag was de baan afgekoeld en vanaf ronde 9 begon de motor aan de achterzijde flink te glijden. De laatste vijf rondes was het elke keer een opgave om de eerste sectie door te komen, aangezien je lang op één kant ligt en mijn band daar kapot was had ik totaal geen tractie meer om het rechte eind op te komen. Ik wist als ik de mannen achter me kon houden op het dat rechte eind de overwinning binnen was. Dit lukte en de overwinning waar ik zo op hoopte was binnen! Een heerlijk gevoel.”</p> </blockquote>
<p><strong>Race 2</strong><br /> De tweede race was er één onder hele lastige omstandigheden. De baan was nat maar het regende niet meer. Leon kwam totaal niet weg van zijn startplek maar wist door zijn tactiek die hij in de eerste race ook toegepast als 3de de tweede bocht in te duiken. Leon keerde als 5de terug uit de eerste ronde maar zakte naar mate de wetstrijd vorderde steeds verder terug. Helaas kwam Leon niet verder dan de 10de plaats!</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p><strong>Leon:</strong> “Tja, hier kunnen we kort over zijn. Ik had veel vertrouwen na mijn eerste zege op zaterdag maar nu lukte het gewoon niet. De baan werd steeds droger en wij hadden gekozen voor een hele zachte setting en regenbanden. Dit pakte helaas totaal verkeerd uit en ik had niet het vertrouwen om te pushen. Jammer om zo’n goed weekend zo af te sluiten, maar ook dit is weer een leermoment geweest! Ik wil mijn team hartelijk bedanken. Ze hebben keihard gewerkt om de R6 weer perfect geprepareerd te hebben. Ik ben dan ook blij dat ik ze deze overwinning heb kunnen geven!</p> <p><br /> </p> </blockquote> <p>Ook een woord van dank aan mijn sponsoren en aan Michelle en Marleen die me op de startgrid ter zijde stonden. Nu op naar Oschersleben.”<br /> <br /> </p>