Categories: Teams

Teams: Kooijman Racing kijkt terug op goed weekend in Hengelo

De weersverwachtingen voor zowel de zaterdag als de zondag waren wisselvallig. Zon, regen, wind, koud en warm, alles is voorbij gekomen.

<strong>Q1</strong><br /> Voor het eerst was het niet mogelijk om vooraf te trainen dus werd er gelijk gestart met de kwalificaties. Jammer, maar uiteraard voor iedereen hetzelfde. De kwalificatie begon droog en na 4 ronden vielen de eerste druppels naar beneden en was er geen mogelijkheid meer om de tijd in het begin van de kwalificatie aan te scherpen.&nbsp;<br /> <br /> <strong>Lars:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Ik had wel wat regen verwacht dus wilde zo snel mogelijk een goede tijd neerzetten. Helaas moest ik achteraan starten omdat er een kleine storing was waardoor ik niet gelijk als eerste de baan op kon. Vond ik jammer, aangezien ik achter een Belg reed die de baan niet kon en daardoor wheelies ging oefenen.. Twee ronden lang moest ik hier achter blijven ivm de verkenningsronden en daarbij de gele vlag die bij iedere post werd uitgehouden. Ik had verwacht dat de rest van het veld hierdoor wat sneller zou zijn, maar achteraf viel dat mee en stond ik 8ste getraind. Tevreden.&rdquo;</blockquote> <br /> <strong>Q2</strong><br /> Was het tegenovergestelde van Q1. De baan begon nat en tegen het einde van de sessie droogde het steeds meer op. Voor enkele was het mogelijk om hun tijd te verbeteren van Q1, maar het grote deel van het veld bleef met dezelfde tijd staan.<br /> <br /> <strong>Lars:</strong>&nbsp;<br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Het was jammer dat de baan opnieuw een groot gedeelte van de sessie nat was en daardoor weinig tot geen droge kilometers gemaakt konden worden. We zijn begonnen op slicks en hebben na de eerste ronden gewacht tot de baan wat droger werd. Ik wist dat ik op het natte mijn tijd van Q1 niet kon verbeteren en dat de andere jongens hier ook niet onder zouden duiken. Einde van de sessie nog even de baan op gegaan, maar de baan was op enkele plekken nog nat. Met veel risico was het wellicht mogelijk geweest om de tijd iets aan te scherpen, maar de keuze gemaakt om dit niet te doen. Goede keuze geweest, want er kon gestart worden vanaf P8.</blockquote>

<strong>Race</strong><br /> De warm up was nat en toen hebben we nog enkele meters in de regen kunnen maken. &nbsp;Dit zou wellicht nuttig zijn als de race in de middag ook onder deze omstandigheden verreden zou worden. Dit was niet het geval.<br /> <br /> Voor zover het mogelijk was is er een setting bepaald voor een droge baan. En de race kon starten over 14 ronden. Helaas was er een rode vlag situatie en zou de herstart over 9 ronden worden verreden.<br /> <br /> <strong>Lars:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Bij de eerste start kwam ik niet optimaal weg, maar zat er goed bij en ging als derde door de eerste bocht. Schouten en Druijff hadden direct al een flinke voorsprong gepakt die ik de eerste bochten iets dicht kon rijden, waar vervolgens (zoals verwacht) de rode vlag werd uitgehouden. Bij de herstart was ik iets minder weg en ging als 9e door bocht &eacute;&eacute;n. Kon eenvoudig volgen en langzamerhand naar voren rijden en uiteindelijk op P4 terecht kwam achter Ten Tusscher, Van Leuven en Schouten had al een gaatje geslagen. Het gevoel was erg goed en ik kon merken dat ik nog wel wat over had, maar probeerde het moment af te wachten en tot die tijd volgen. Helaas ging het fout &nbsp;uitkomend eerste bocht na start/finish. Mijn bochtensnelheid lag hoger dan de coureur voor me, hierdoor moest ik in de bocht van het gas af. Toen ik op het gas ging was het snelheid verschil te groot en ontstond er een highsider. Helaas, want het had een mooie race kunnen worden.</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><span style="font-family: helvetica, arial, sans-serif;"><br /> </span></blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><span style="font-family: helvetica, arial, sans-serif;">Al met al ben ik trots op het team! Iedere keuze die is gemaakt, pakte goed uit. Iedereen heeft uitstekend werk verricht en dat is iets wat erg positief is. Daarnaast waren de tijden meteen goed en zat ik er lekker op. Nu alles opknappen en in Oss staan we er weer!&rdquo; &nbsp;</span></blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><span style="font-family: helvetica, arial, sans-serif;"><br /> </span></blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><span style="font-family: helvetica, arial, sans-serif;">Bedankt aan alle fans die naar Hengelo zijn afgereden om te komen kijken. Daarnaast in het bijzonder mijn dank naar Bleeker Motoren in Hoorn, Ahnendorp Tuning voor de ondersteuning gedurende het weekend en er voor heeft gezorgd dat ik een snelle R6 onder me kont heb en de ondersteuning van 1G-suspension en het fijne rijden met de K-Tech vering.</span></blockquote>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago