Na de beide straatraces afgewerkt te hebben richtte het Konvi team haar pijlen op de race in het bijprogramma van de drukstbezochte motorrace van het jaar in Nederland: de Dutch TT. Op donderdagmiddag om kwart voor 5 stond de eerste kwalificatie voor de Nederlandse Supersport coureurs gepland. Door een enorm oliespoor over het halve circuit en de regen die daarbij viel was het circuit spekglad en daarom besloot de organisatie alle resterende sessies voor die dag af te lasten. Voor de heren in de Supersportklasse betekende het dat de beide trainingen heel kort na elkaar afgewerkt moesten worden op vrijdagmiddag.
Vrijdagmiddag om 17.10 uur ging de eerste sessie van start. Kort voor de training regende het even en we moesten wel naar regenbanden om een tijd te kunnen zetten. Arjan reed enkele ronden maar gaf aan dat de baan hard opdroogde en dat hij een droogweer achterband gemonteerd wilde hebben. Dat ging beter, maar weer 2 ronden later moest ook het voorwiel gewisseld worden. Daarna kon Arjan nog 2 ronden rijden en de tijd die hij reed was niet geweldig te noemen. Tussen beide trainingen was een pauze van maar liefst 30 minuten gepland: veel te kort in onze ogen.<br /> <br /> We konden even tanken en een andere achterband monteren maar meer tijd was er ook niet omdat we alweer moesten opstellen in het Parc Fermé. Arjan reed een aantal ronden en de tijd ging naar 1:47.8 en we hoopten dat het droog zou blijven want Arjan bouwde zijn rondjes wel op maar het ging nog niet zoals we gewend zijn. Het begon echter alweer te regenen en alle rijders kwamen binnen ook al stond er nog een vijftal minuten op de klok. Het leverde een 33e startplaats op en met de belachelijke regel van Dorna/MotoGP van maximaal 3 rijders per startrij een 11e startrij. Hier was Arjan logischerwijs ontevreden over.<br /> <br /> Nadat we Õs ochtends een wandeling rondom het circuit gemaakt hebben en we vervolgens de GP klassen hebben bekeken mochten we tegen kwart over 4 richting het Parc Fermé. In eerste instantie stond iedereen op droogweer banden ondanks de dreiging van regen. Zolang het geen Wet race is kun je altijd een rode vlag situatie krijgen waarna er regenbanden gemonteerd mogen worden was de mening van vele coureurs en teams. Kort voor half 5 kwam er toch het teken dat het een Wet Race werd dus werden in zeer korte tijd wielen gewisseld en kon Arjan slechts 1 ronden hieraan wennen. Terug op de startgrid gaf Arjan aan dat het spekglad was doordat MotoGP een droge race had waar veel rubber op de baan was gekomen. Hij kreeg dan ook maar 1 opdracht mee: blijf op de motor zitten.
De start was erg goed en halverwege de eerste ronde lag Arjan al op een 21e plaats! Op start/finish was dat een 19e plaats dus 14 plaatsen goedgemaakt in 1 ronde. Een ronde later was het al een 17e plek en hiermee kwam Arjan achter een leuke groep rijders te zitten met Frank Bakker, Martin van Ruitenbeek, Roel Hoekstra, Michel Koster, Koen Zeelen, Tim van Ooijen en Davy Thoonen. Arjan haalde een aantal van deze rijders in en kwam op de 13e plaats aan. Op dat moment begon het weer iets te miezeren en dat zorgde voor slecht zicht bij de Staphorster en hij moest 4 plaatsen prijsgeven. Met nog 2 ronden te gaan zagen een flinke highsider van Tim van Ooijen en Arjan kwam dus 1 plek naar voren. Ondanks de lastige omstandigheden bleef iedereen in het zadel en kwam Arjan Tiemens net buiten de punten over de streep. Maar wel met een heel goed gevoel: de regenbanden deden hun werk en de motor en rijder zijn ongedeerd van het strijdtoneel teruggekeerd.<br /> <blockquote>Arjan Tiemens (16e): ÒIk had een goede start en in de eerste ronde heb ik heel veel mensen ingehaald. Daarna kwam ik in een mooie groep terecht en ik kreeg steeds meer gevoel met de motor op de Dunlop regenbanden. Toen ik op een 13e plek reed zag ik bijna niks meer en kon ik niet anders dan iets gas terug nemen. Ik ben blij met dit resultaat want vanaf een 33e plek starten valt niet mee. Volgende week gaan we alweer naar Oschersleben, mijn favoriete circuit!Ó<br /> </blockquote>Op woensdag zal het team reeds richting het Duitse circuit Oschersleben, bij Magdeburg, afreizen. Op donderdag en vrijdag zijn er trainingssessies gepland voor Arjan en Lennard en op zaterdag hebben ze allebei 2 kwalificaties en op zondag 2 races. Voor Arjan is er voorafgaand aan de eerste race nog een korte warmup.<br />