Categories: Teams

Teams: Konvi Racing trapt seizoen 2011 af in Albacete en Valencia

Een hele drukke winter voor het Konvi Racingteam werd afgesloten met het reisklaar maken van de nieuwe trailer. Op maandag 14 en dinsdag 15 maart stonden er voorjaarstrainingen gepland op het circuit van Albacete. Op zaterdagavond kwam het team aan in Alicante waarna we genoten van een heerlijk rustige zondag in de prachtige villa van hoofdsponsor Konvi.

Op zondagmiddag reisden we met de huurauto en de trailer naar Albacete, wat zoÕn 150 kilometer verder landinwaarts ligt. De pitbox werd ingericht en met 6 motoren was het behoorlijk vol maar het was te doen. Zondagavond begon het echter te regenen en dat viel niet echt goed bij de rijders omdat je daar uiteindelijk niet voor naar Spanje gaat.<br /> &nbsp;<br /> Maandagochtend viel er wederom een kleine hoeveelheid regen maar uiteindelijk kon Arjan Tiemens zijn eerste meters van 2011 maken. De Honda voelde goed aan, het circuit was echter onbekend maar door goede tips van Barry Veneman werd het toch wel wat makkelijker om te rijden. De nodige sessies werden afgewerkt en diverse banden werden getest om de definitieve bandenkeuze te kunnen maken. Õs Nachts kregen we wederom regen maar ook nu was het rond het middag gelukkig weer droog. Arjan scherpte zijn tijden van de maandag aan en op de data zagen we flinke stappen voorwaarts. De test werd afgesloten met een gemengd gevoel: de ochtenden waren koud en nat en daardoor kon er minder gereden worden dan gepland maar de middagen maakten veel goed.<br /> &nbsp;<br /> Op dinsdagavond reisde het team meteen naar Valencia. Chauffeurs Egbert en Jan kozen voor de kortste route die bestond uit prachtige wegen met veel bochten en pieken en dalen. Rond 10 uur in de avond werd de trailer geparkeerd en werd de stroomkabel ingeplugd. Er werd genoeg zitruimte in de trailer gecreëerd en naderhand genoot een ieder zichtbaar van de belevenissen van de voorgaande dagen en van de gezelligheid van die avond. Woensdagmiddag werd er nog gegeten op het parkeerterrein en de eieren die werden gebakken op een gaspitje in de koffer van de huurauto&nbsp; smaakten prima! Daarna mochten de teams het paddock betreden en kon de pitbox ingericht worden. Al met al was het&nbsp; redelijk op tijd klaar en maakte iedereen zich&nbsp; op voor een kennismaking met weer een ander circuit.

Op donderdagmorgen was er eindelijk een heerlijk zonnig begin en direct een aangename temperatuur. Arjan begon rond half 10 aan zijn eerste ronden en hij voelde zich goed op de motor. Ook het circuit waar hij 2 jaar geleden begon aan zijn 600cc avontuur viel goed in de smaak. De tweede sessie ging het al flink harder en aan het einde van die sessie kwamen er wat kleine zaken aan het licht die verbeterd moesten worden. De sessie erna was dit verholpen door goed analytisch werk van monteur Jan en met de gevonden afstelling en nieuwe banden mocht Arjan proberen of het tempo nog verder opgevoerd kon worden. Dit bleek het geval en na een aantal snelle ronden achter elkaar sloot hij de dag af met een niet onverdienstelijke rondetijd van 1.43.733. Kok Jan toverde een geweldige maaltijd in de vorm van Bami met sate op&nbsp; tafel waar de 14 personen in de pitbox enorm van genoten.<br /> &nbsp;<br /> De weersberichten voor vrijdag waren wederom uitstekend en dat beloofde veel goeds voor de afsluitende dag. De eerste sessies in de ochtend werden verreden op gebruikte banden maar desondanks zat het tempo er goed in. Halverwege de dag werd besloten om de laatste sessie te laten schieten omdat door het oplopen van de asfalttemperatuur al een behoorlijk aantal rijders van de baan schoven. In de derde sessie van de dag voorzag men de Honda van nieuw rubber en Arjan had een tijd van onder de 1.42 in zijn hoofd. Dat redde hij net niet omdat reeds rond het middaguur de baan glad werd door de warmte. Arjan haalde het maximale op dat moment uit de fiets en na een paar ronden van glibberen en glijden bleef de tijd stilstaan op 1.42.2. Dit was geen uitschieter want er waren voorafgaand aan die ronde al 6 ronden van&nbsp; 1.42.5 genoteerd. Al met al mogen we stellen dat de basissnelheid aanwezig is om vanaf 2 april weer te gaan vlammen in Nederland.<br /> &nbsp;<br /> Tot die tijd heeft het team nog een flinke klus om de trailer af te werken, de motoren in de goede kleuren te spuiten en te bestickeren. Op woensdag 30 maart begint de teampresentatie om half 9 Õs avonds bij café Spoorzicht en daar heeft het team nog een aantal verrassingen in petto! Tipje van de sluier: Het team zet een tweede rijder in zodat we ons nog meer kunnen laten zien op de circuits. Onder het genot van muziek, een praatje en een hapje en een drankje worden op deze avond de plannen en doelstellingen voor 2011 bekend gemaakt. Op vrijdag 1 april rijden we 3 sessies in Assen en op 2 april zijn er 2 kwalificaties voor de wedstrijd die op 3 april verreden zal worden.

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago