Rond de klok van 11 stond de eerste vrije training op het programma voor de Pirelli National Superstock 600. Voor Kevin en het team een belangrijke sessie om zoveel mogelijk rondjes te kunnen draaien op het voor hem onbekende Silverstone circuit.
Na wat oefening op de Playstation was het nu tijd voor het echte werk. Onder goede omstandigheden ging het licht op groen en stormde het hele veld voor het eerste door de snelle combinatie Maggots en Beckets. Helaas mocht het voor Kevin niet lang duren. Bij het ingaan van de 2e ronde remde hij zijn Kawasaki richting de langzamere chicane achter op het circuit, bij het insturen werd hij echter bruut van zijn machine geramd en belande in de grindbak. De motor was te ernstig beschadigd om zijn weg te kunnen vervolgen dus flink balen.<br /> <blockquote>Kevin na afloop van de vrije training: ‘Dit is geen goede manier om het weekend te starten, ik heb de rondjes hard genoeg nodig om op snelheid te komen op deze moeilijke baan. Het was echt een domme actie van degene die mij er af reed. Sommige jongens moeten nog veel leren.. Helaas hoort dit ook bij racen en we gaan er alles aan doen om voor de kwalificatie alles weer klaar te hebben!’<br /> </blockquote><strong>1e kwalificatie:</strong> Na super werk van monteur Neil en Mark was de motor ruim op tijd klaar voor de kwalificatie en had Kevin inmiddels zijn 2e pak en helm uit de kast gehaald.De omstandigheden waren nog steeds erg goed en Kevin zou 25 min de tijd krijgen om een tijd op de klokken te zetten.<br /> <br /> Na 1 rondje even binnen komen om de motor te controleren na de reparatie, daarna weer naar buiten en zo snel mogelijk proberen aan te pikken bij de jongens die de baan al kenden.In Kevin zijn eerste ‘flying lap’ kwam echter de rode vlag naar buiten, dit houd in dat de sessie kort word onderbroken. Een valpartij was hier de oorzaak van.<br /> <br /> Toen de baan weer schoon was stond er nog een kwartiertje op de klok. Het zou een bijna onmogelijke opgave worden voor Kevin om zich te kunnen meten met de snelle jongens die al vele rondjes op Silverstone hadden gereden. Toch kon hij aanhaken bij Aleix Aulestia en hij hoefde slechts enkele meters toe te geven op de snelle Spanjaard. Eindresultaat was een 18e positie! Dit was een prima resultaat aangezien Kevin nog maar 6 rondjes had voltooid op het voor hem nieuwe circuit. Tevreden werd uitgekeken naar de 2e kwalificatie die op zaterdag zou plaatsvinden.<br /> <strong><br /> 2e kwalificatie:</strong> Het was al voorspeld maar het weer op zaterdag was compleet anders dan de vrijdag. In de ochtend begon het met regenen en het kwam voor lange tijd met bakken uit de hemel. Na een flink aantal crashes in de Superbike klasse werd door de organisatie besloten dat het niet verantwoord was om de kwalificaties onder deze omstandigheden voort te zetten.<br /> <br /> Pas aan het einde van de middag toen het opklaarde was er weer actie op de baan maar in het tijdschema was helaas geen ruimte meer voor de Superstock klassen. Een domper voor Kevin en het team die de extra rondjes hard konden gebruiken.
<strong>Warm-up: </strong>Het was erg fris in de ochtend maar het zonnetje scheen dus de omstandigheden waren duidelijk beter dan zaterdag. Om 9 uur in de morgen stond een korte warm-up sessie gepland.In de slechts 8 minuten durende sessie kon Kevin in 3 geklokte rondes de 9e tijd op de klokken zetten.Goed gemutst werd dan ook uitgekeken naar de race die om kwart voor 11 van start zou gaan!<br /> <br /> <strong>Race:</strong> Voor volle tribunes denderde het startveld op de eerste bocht af en Kevin had een raket start!Na een klein foutje in de snelle slingers voor het achterste rechte stuk moest hij weer een paar plekjes inleveren. Het hele startveld was een lang gerekt lint en er vielen de eerste 3 rondjes nog geen gaten. Er moest felle strijd geleverd worden om elke plek en in ronde 4 ging het dan ook even mis voor 2 collega coureurs. Vlak voor Kevin zijn neus was het Ben Godfrey op de MV Agusta die onderuit ging. Kevin kon hem net ontwijken en er viel daardoor een klein gaatje naar de groep voor hem. Doordat er olie op de baan lag moest de safety car in de baan komen en zo kon Kevin de aansluiting weer vinden met de rijders voor hem. Na 2 rondjes ging de safety car weer naar binnen en werd de race hervat! Na 2 mooie inhaalacties viel er een klein gaatje voor hem en de race was te kort om hier nog wat aan te doen. De laatste 2 rondes kon Kevin wel goede tijden op de klok zetten en na het stilvallen van Kyle Ryde kwam hij als 12e over de finish. Een prima prestatie gezien hij zo weinig op de baan heeft kunnen rijden! Kevin en team waren dik tevreden en voor de 9e keer dit jaar konden er weer kostbare punten mee naar Nederland worden genomen!<br /> <blockquote>Kevin na afloop van de race: ‘Het was een raar weekend met zo weinig actie. De crash in de vrije training heeft me toch wel een beetje de das om gedaan. In de wedstrijd was ik nog steeds zoekende naar de perfecte lijn en rempunten en dat is normaal nooit het geval. Met het eind resultaat ben ik wel dik tevreden, ik denk dat ik heb laten zien dat ik na een jaartje racen in Engeland een nieuw circuit zeer snel onder de knie kan krijgen. Dit was ook een van de redenen dat ik graag in het BSB wou racen. Om een betere rijder te worden!<br /> </blockquote>Van 17 tot en met 19 oktober is het laatste raceweekend voor het BSB kampioenschap, deze wordt verreden op het circuit van Brands Hatch.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>