Afgelopen weekend was een positief weekend waar we goede zaken hebben gedaan voor het kampioenschap. Ook dit weekend was er een duidelijke stijgende lijn, alleen pakte deze niet voor 100% uit in de race. Toch zijn we als beste Nederlander over de streep gekomen en is het gat naar de kop kleiner geworden.
Zoals elke IDM wedstrijd begon het weekend met de vrije trainingen op vrijdag. Ik ben 1 keer eerder in Nürburgring geweest. Dit was in 2006 met de Juniorcup, een aardig poosje terug dus. De eerste paar rondjes waren dan ook wennen. Dit ging gelijk al redelijk goed waardoor ik in de eerste vrije training al een redelijk goede tijd kon neerzetten. Ook de andere 2 vrije trainingen op vrijdag gingen goed. We hebben veel kunnen rijden waardoor het steeds duidelijker werd welke lijnen er snel waren. Ik had nog genoeg punten om aan te werken terwijl het eigenlijk al redelijk goed ging. Ik zat lekker in mijn ritme en had het erg naar mijn zin. Na een laatste slipstream had ik voor de vrijdagavond genoeg stof om over na te denken en me klaar te maken voor de kwalificatie op zaterdagmorgen.<br /> <br /> Zaterdagmorgen, Het was mooi weer ondanks de slechte berichten welke we vooraf hadden mee gekregen. Dus met slicks onder de Honda gingen we de baan op in de hoop een goede tijd neer te kunnen zetten en dat lukte! Al in het begin van de training kreeg ik een goede slipstream waardoor ik gelijk een goede tijd neer kon zetten. Ondanks deze slipstream waren er opnieuw punten waar ik nog meer tijd kon winnen. Hier heb ik dan ook een aantal ronden aandacht aan besteed waarna ik mijn tijd niet meer kon verbeteren. Wel kon ik wanneer ik alleen reed ook goede rondetijden neer zetten. Het verschil naar de kop was een stuk kleiner dan de vorige IDM wedstrijd en we in de eerste kwalificatie zijn we als 10de gekwalificeerd! Dit hadden we op voorhand niet verwacht en daar waren we super blij mee.<br /> <br /> Ondanks de goede eerste kwalificatie waren er nog altijd verbeterpunten waar we ons voor de tweede kwalificatie op gericht hebben. Ik kon wanneer ik niet in een groepje reed steeds beter snelle tijden rijden wat ik erg belangrijk vond voor de race op zondag. Het was een stuk warmer geworden waardoor we een ander type band wilde proberen. De race duurt natuurlijk langer dan een training en ook dan moeten de banden het tot het eind volhouden. Jammer genoeg pakte dit niet goed uit. De band gaf minder grip waardoor we op de helft van de training van band zijn gewisseld. Hiermee kon ik ook nog een goede tijd zetten maar mijn tijd van de eerste training was niet meer verbeteren. Het weer begon sterk minder te worden waardoor bijna niemand zijn tijd wist te verbeteren. Toch viel ik nog terug naar de 13de startplek voor de race.
Ook in de warmup op zondag ging het gewoon lekker. Ik kon gewoon lekker mijn rondjes rijden en had een goed gevoel voor de race. We waren goed voorbereid en klaar voor de eindstrijd. Jammer genoeg begon deze eindstrijd minder goed dan we gehoopt hadden. Ik kwam niet super van mijn plek waardoor ik wat plaatsen verloor. Ik kon in de eerste paar bochten nog wat goed maken waardoor ik als 14de doorkwam. Ik kwam niet lekker in mijn ritme en moest nog een aantal plaatsen afstaan. Naarmate de race vorderde gingen mijn tijden omlaag en ging het steeds makkelijker. Eenmaal aan de staart van het groepje voor me gekomen was ik binnen 1 rondje 2 man voorbij en gingen mijn tijden omlaag. Ik kon wegkomen bij de rijders achter me en langzaamaan inlopen op de rijder voor me. Het gat voor me bleef te groot waardoor ik als 14de over de finish kwam. Mijn laatste rondjes waren erg constant waardoor ik na de race de titel endurance rijder naar me toegeworpen kreeg.<br /> <br /> De uitslag was positief voor het Nederlands Kampioenschap waar we op dit moment de beste Nederlander zijn. Ook in het Duits kampioenschap zijn we gestegen naar de 15de plek in het klassement. De volgende race zal plaats vinden op de Varselring in Hengelo. Deze wedstrijd zal meetellen voor het Nederlands Kampioenschap.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…