Het startschot is gegeven en de eerste punten zijn verdeeld. Seizoen 2011 is nu officieel begonnen. Na een tweetal vrije trainingen op vrijdag en de kwalificatie op zaterdag was het zondag dan zover. Het leek erop dat we het nat zouden krijgen maar gelukkig bleef het droog. Met 13 punten zijn we naar huis afgereisd. Een 4de plek in het kampioenschap waarvan de 2de Nederlander. Tevreden zijn we niet, maar daar is dan ook een reden voor.
Het begon allemaal op vrijdag. Nadat alles klaar was gezet op het circuit van Assen mochten we de eerste meters op het al bekende circuit maken. Ondanks de vele meters die we op dit circuit maken, is het toch altijd weer een beetje wennen. Ook voor de monteurs. Want het weer op Assen eiste een totaal andere afstelling voor de motor. Gelukkig waren daar de vrije trainingen voor waar we dan ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt. <br /> <br /> Op de zaterdag ging het allemaal wat beter. Iedereen was meer gewend aan Assen. De eerste kwalificatie hoefde dan ook niet langer te wachten. Al snel werd duidelijk dat onze Duitse collega een tandje te snel voor ons was. Na de eerste kwalificatie stonden we op de 5de plaats. Het gat naar de concurrenten was klein. Er stond veel wind dus na de training hebben we nog een keer goed gekeken waar we nog tijd konden halen. Helaas werd de wind alleen maar erger en werd het moeilijker om de tijd te verbeteren. Maar ook de laatste kwalificatie konden we geen grote stappen maken. Ik begreep niet waar ik tekort kwam. Nogmaals hebben we de data door gespit en eens stiekem rondgevraagd. Maar alles leek okeÉ.
In de warm-up ging het wel fout. De koppeling ging gelijk aan het begin van de training kapot. Dus hebben we geen ronden kunnen rijden. Achteraf was het in ons voordeel dat de baan nog nat was. Niemand heeft echt goed kunnen rijden en de tijden kwamen dan ook niet in de buurt van de trainingstijden van zaterdag. We hebben een nieuwe koppeling erin gestopt en getest op het paddock. Niet dat iedereen dat even leuk vond maar we moesten toch even weten of deze koppeling wel werkte. Dus gingen we met een nieuwe koppeling de wedstrijd in. Vooraf dachten we dat dat een nadeel zou zijn. Achteraf was het misschien toch een voordeel voor ons. <br /> <br /> De nieuwe koppeling werkte stukken beter dan de vorige. Het lukte ons om vanaf de 5de startplaats als 3de de eerste bocht in te duiken. Na alle moeilijke starts van vorig jaar nu dus een goed begin. Toch zou al snel blijken dat we in deze race niet snel genoeg waren. Ik werd ingehaald en kon slechts even aanpikken. Bij het uitkomen van de bocht kwam ik snelheid tekort. Achteraf bleek de afstelling nog niet het meest optimaal. Zonde dat we daar toen pas achter kwamen. Aan de andere kant is het gat nog gering gebleven. We weten welke kant we op moeten met de afstelling en krijgen nog genoeg kans om de volgende keer de volle punten te halen. <br /> <br /> De volgende race is voor het IDM en zal plaats vinden in Lausitz. Deze race wordt gehouden met Pasen. <br />
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…