De tweede ONK-wedstrijd van het seizoen werd verreden op het zonovergoten circuit van Spa-Francorchamps. Na een goede kwalificatie, wist Jan de desastreuze eerste wedstrijd van het seizoen snel te doen vergeten met een uitstekende top tien finish!
Tijdens de twee kwalificatie trainingen op de zaterdag was het stofhappen voor de coureurs. Ook in België had men last van het Ògele stofÓ. Zolang op de racelijn gereden werd was er niets te zien, echter bij inhaalacties kwam er een spray van stof van de banden.<br /> <br /> Na de eerste training stond Jan op een voorlopige 14e plek, iets waar hij met oude banden niet geheel ontevreden over mocht zijn. Toch was Jan gebrand om deze positie in de tweede training te verbeteren. Na een paar ronden gereden te hebben om in het ritme te komen, werd door monteurs Theo en Bart een nieuwe achterband gemonteerd. Eenmaal de baan op, scherpte Jan direct zijn tijd aan, en was gebrand op een plek bij de eerste tien. Helaas begon het na een tweetal ronden te regenen, en met het vele stof op de baan werd deze zeer verraderlijk. Toen er ook nog een valpartij volgde, werd deze sessie met een rode vlag situatie afgebroken.<br /> <br /> Er had meer in gezeten, maar ondanks het voortijdig beëindigen van de training, was Jan toch tevreden met de uiteindelijke 12e startpositie voor de wedstrijd.
Op zondag stond de race voor de Dutch Supersport rond het middaguur op het programma. Vanaf een 12e plek kwam Jan goed weg bij de start, en nestelde zich direct bij de eerste tien coureurs. Na enkele positiewisselingen kon Jan zich een beetje losschudden van het veld achter hem. Echter was er reeds een gat ontstaan met de kopgroep. Jan probeerde dit nog dicht te rijden, maar vergde hierbij dermate veel van zijn banden waardoor de motor steeds meer begon te glijden.<br /> <br /> Zaak was nu om proberen constante rondetijden te blijven rijden, en zijn plaats te verdedigen. Jan slaagde hier uiteindelijk in, en behaalde een welverdiende 9e plaats!<br /> <blockquote>Jan Roelofs over de wedstrijd; ÔNa een goede start kon ik direct aanklampen bij de snellere rijders voor mij. Na een aantal mooie gevechten op de baan, probeerde ik weg te rijden van de coureurs achter mij. Dit lukte, maar op de helft van de race werd de grip van de achterband per ronde aanzienlijk minder. Hierdoor kon ik uit de bochten niet goed meer op het gas. Gelukkig wist ik door de bochten ÒrondÓ te rijden, mijn banden dermate te sparen dat ik de race binnen de top tien uit wist te rijden. Een mooi resultaat voor mij, en een geweldige prestatie voor het gehele team!Õ <br /> </blockquote>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…