Donderdagavond was het team present in het Duitse Oschersleben, een mooi circuit, ongeveer 500 km vanaf onze teamruimte. De eerste avond was het weer nog niet zo heel erg lekker, regen en wind, maar dit was vrijdag gelukkig wel anders.
Op vrijdag stond er een vrije training op de agenda, zo kreeg Niels de kans om rustig te wennen aan dit circuit. De training verliep prima, de motorfiets was goed en Niels had een prima sessie gereden. Zaterdag stonden er twee kwalificaties en een race op de agenda. <p > </p> <p>De eerste kwalificatie verliep erg goed, hij reed vier seconden sneller dan vorig jaar. De laatste ronde reed Niels 1:38.9, een mooie tijd en als 9e gekwalificeerd. Helaas kwam Niels na de laatste ronde niet meer binnen. Hij was in een van de laatste bochten gecrashte.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Niels was ongedeerd en na de schade even op een rij te hebben gezet, zijn we aan de slag gegaan. Er was 3 uur de tijd tot de volgende kwalificatie, dus geen ruimte voor fouten en tijd verspilling. Er was best veel schade, gelukkig was het grootste deel kuipschade. </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>En drie uur later stond de motor weer klaar voor gebruik. De tweede kwalificatie verliep goed, Niels heeft zijn tijd alleen niet kunnen verbeteren. Maar het was goed voor hem om na de crash weer meteen te kunnen rijden. Zo kon hij weer in het ritme komen. </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Aan het einde van de middag was de eerste race ingepland. Niels startte dus van de 9e plek, zoals in de kwalificatie duidelijk werd. Hij zat er goed bij na de start en hij kwam in gevecht met Ricardo van Duyn (Novabike TU Delft). Voor het eerst in tijden functioneerde hun motorfiets goed en er reed een top coureur op. Maar in de één na laatste ronde wist Niels hem te pakken en vervolgens als zesde te finishen! Weer een mooi resultaat in een EK wedstrijd en dus weer punten voor het klassement te pakken.</p>
<p>Zondag was de 2e en laatste race ingepland. De motor was er klaar voor en Niels had zich mentaal voorbereid. Helaas ging niet alles zoals gepland. Tijdens de warmup ronde liep de motor iets te laag stationair en er ontstond een back-fire. Dit betekend dat er een ontbranding plaatsvindt terwijl de inlaatkleppen nog open staan en hierdoor is de gasklep losgeschoten. Een probleem waar we tijdens raceweekenden nog geen last van hebben gehad. Dit betekende helaas wel dat Niels niet aan de start verscheen. En dat de race aan ons voorbij ging. De eerste race van dit seizoen die we niet hebben uitgereden.</p> <p><br /> </p> <p>Desondanks was het toch een heel mooi weekend met hoogtepunten en dieptepunten, maar er was een geweldige sfeer en daar doet een kapotte motor en een verloren race geen afbreuk aan!</p> <p><br /> </p> <p>Graag willen we alle sponsoren en club van 50 leden weer bedanken voor jullie steun! Wij maken ons klaar voor de volgende race, die zal plaatsvinden in Oostenrijk op de RedBull Ring 26 t/m 28 juli. </p>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…