Zaterdag morgen om 9.30 u mochten we de baan op voor de vrije training. Omdat het intussen al 5 jaar geleden is dat ik nog op een stratencircuit gereden heb, wist ik totaal niet waar ik mij aan moest verwachten.
Na 30 minuten non-stop te hebben gereden had ik de baan toch al redelijk onder de knie, dit met een mooie 8e plaats en een tijd van 1’55.73. Natuurlijk moesten er nog enkele dingen aan mijn Suzuki GSX-R K7 1000 worden aangepast om tot een goede afstelling te komen voor de kwalificatie.
Tijdens de eerste kwalificatie verhoogde ik mijn tempo, maar merkte dat de motor nog niet voor 100 % reageerde naar mijn zin. Ik heb deze training vooral gebruikt om meters te maken en de baan goed te leren kennen. Men tijd verbeterde naar 1’52.48, toch zakte ik 2 plaatsjes naar achter.
Bij de tweede kwalificatie verliep alles best naar mijn zin. De motor voelde perfect aan, en dit was ook aan mijn verbeterde rondetijd te merken…deze werd verbeterd tot op een 1’51.32 , goed voor een 8e startplaats.
Zondagmiddag om 15.30 u werd de wedstrijd over 14 ronden gereden. Mijn start was helemaal niet goed, al voor de eerste bocht verloor ik enkele plaatsen. Hierdoor moest ik in de eerste ronde enkele late remacties uitvoeren om toch nog aansluiting te krijgen op een snel groepje. Het deelnemersveld voor mij werd opgesplitst in een kopgroep van 2, een groep van 4 en daarna Harry Van Beek, Denny Lannoo en ik. Het tempo lag redelijk hoog, waardoor ik mijn persoonlijke rondetijd weer kon verbeteren tot 1.50.23. Ik voelde me goed, en moest zeker niet pushen. Tot bij het aanremmen van de chicane…hier liep het mis. Bij het terugschakelen zat ik tussen 2 versnellingen in, kwam ik veel te snel aan bij het insturen, en moest rechtdoor door het gras. Hierdoor verloor ik de aansluiting, en kreeg een gaatje van 4 seconden op Harry Van Beek. Ik zette alles op alles om dit terug goed te maken, en kon in de laatste ronden terug in het achterwiel van Harry rijden. In de laatste bochten hield hij de deur goed dicht, waardoor ik op dit smalle circuit geen gaatje vond om tussendoor te schieten. Met een verschil van 0.1 seconde kwamen we samen over de finish.
Met deze uitslag was heel het team tevreden. Zeker omdat dit voor mij een totaal nieuwe baan was, en omdat mijn motor nog altijd op diverse onderdelen wachtende is.
Ik kijk al uit naar de volgende race, en hoop stilletjes naar een plaats in de top 5 bij de Superbike klasse.
Groetjes,
# 23 Sepp