Debuut LIQIU MOLY Druijff racing smaakt naar meer. Afgelopen weekend hebben de rijders van Druijff racing hun eerste wedstrijd gereden in het NK supercup.
Erwin Druijff debuteerde in de supercup 1000 met een prima 4e plaats. Hij miste het podium op een 0,051 seconde. Gerwin van Harten reed dit weekend in supercup 600. Hij wist zich in de kwalificatie sterk te verbeteren en met een persoonlijk record te kwalificeren voor de A groep.<br /> <br /> De trainingen van vrijdag stond voor beide rijders in teken van tempo opbouwen en de goede afstellingen zoeken. Voor Gerwin waren het de eerste meters van het seizoen en voor Erwin de eerste keer op Assen met een 1000CC superbike. In de loop van de dag wisten de rijders zich sterk te verbeteren. Met behulp van Marc Hoegee werden de juiste afstellingen gevonden voor de wedstrijddag. <br /> <br /> In de kwalificaties voor de wedstrijd wist Erwin zich op een 7e plek te kwalificeren. Hij had het gevoel dat er voor de wedstrijd meer in zat, omdat hij elke ronde bijleerde en het gevoel met zijn GSXR1000 beter werd. <p> </p> <p>Bij de start van de race kwam hij niet zo goed weg en verloor een aantal plaatsen. In de eerste ronde wist hij zich al snel naar voren te werken. Erwin had het goed naar zijn zin en reed het ene persoonlijke record naar het andere. Halverwege de race lag hij zelfs een tijdje tweede. Dat het rijden met een superbike zwaarder is als met een supersport begon hij tegen het einde van de race te merken. Vanwege opgepompte onderarmen moest hij iets afhaken en viel terug naar plek 4. In de laatste ronde kwam hij nog wel gevaarlijk dichtbij de kopgroep. Helaas lukte het net niet om de derde plaats te pakken. Op slechts 1,2 seconde achter de winnaar en 0,051 van de derde plaats kwam hij over de finish. </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p><strong>Erwin;</strong> “het gevoel met de 1000 begint steeds beter te worden. Vrijdags was het nog erg wennen hier maar vandaag ging het een stuk gemakkelijker. Het hele pakket voelt erg vertrouwd aan en de Bridgestone banden doen het erg goed. In de race kon ik het tempo goed volgen. Helaas kreeg ik last van mijn onderarmen, zo’n superbike is toch wel een geweld. Voor de volgende race heb ik veel vertrouwen dat we voor het podium kunnen gaan."</p> <p> </p> </blockquote> <p> </p> <p> </p> <div><br /> </div>
Gerwin wist zichzelf in een groep van meer dan 50 personen, als 32e te kwalificeren met een persoonlijk record van 1:50:7. Waardoor hij mocht starten in de A groep in plaats van de B groep. <p > </p> <p>Bij de start van de race was Gerwin goed weg maar verloor in de eerste bocht een aantal plaatsen doordat hij werd afgesneden. In de loop van de wedstrijd kwam hij in een groepje dat streed voor de 25ste plaats in de wedstrijd. Met nette rondetijden wist hij in het groepje te blijven en finishte de race als 26ste. Het doel voor het weekend was om in de A groep te kunnen starten en zijn PR aan te scherpen. Met een tijdwinst van 4 seconden en een 26ste plaats in de A groep was het hele team erg tevreden. </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Alles bij elkaar kijkt het LIQUI MOLY Druijff Racing team erg tevreden terug op het eerste race weekend. Met de uitrusting van Liqui Moly stond het team er strak bij, de nieuwe Suzuki’s hebben het super gedaan en de Bridgestone banden hebben hun kwaliteiten bewezen. Met veel vertrouwen wordt nu uitgekeken naar de rest van het seizoen.<br /> <br /> </p>