Na een trainingsmogelijkheid in de week voorafgaande aan de wedstrijd leek alles goed te zijn voor alle 3 de coureurs dus begon TTRacing de racedag met vertrouwen.
Na de kwalificatie van de Sportklasse lucht was de stemming wat minder dan aan het begin van de dag. Manuel Jonker en Eduard Troost hadden slechts de 6e en 7e tijd genoteerd. Dat terwijl er toch minimaal twee top 5 plaatsen verwacht waren.<br /> <br /> In de Expiklasse noteerde Wesley Jonker voor nog maar de 2e keer dit seizoen de snelste tijd en had zo al een goed begin voor de wedstrijden.<br /> <br /> In de eerste race van de Sportklasse lucht kende Manuel een hele goede start en lag hij in de eerste bocht al 3e. Echter door een remfout voor de tweede bocht verloor hij ongeveer tien plaatsen en was de goede start dus weggegooid. Eduard kende een slechte start en verloor een positie. Hij kon deze al vrij snel weer goed maken en lag na 2 ronden op de 6e plaats. Manuel begon aan een inhaalrace en kwam met nog 5 ronden te gaan in het achterwiel van Eduard. Eduard wist een plaats te winnen en twee ronden later lukte Manuel dat ook. Meer dan een 5e en 6e plaats zat er voor de jongens niet in.<br /> <br /> Wesley kende een redelijke start en ging als 2e de eerste bocht in. Hij wist al snel de leiding over te nemen en vervolgens elke ronde iets uit te lopen op Barry Kramer. Een paar ronden voor tijd maakte Wesley nog een schakelfoutje maar dit kostte hem slechts een halve seconde terwijl de voorsprong op dat moment meer dan 2.2 seconden bedroeg. Met ruim 1.5 seconde verschil wist Wesley de wedstrijd te winnen!<br /> <br /> Race 2 van de Sportklasse zou verreden worden in de regen. Echter voor Manuel kwam er geen race 2 want bij het oprijden van de baan kwam er allemaal benzine uit zijn machine lopen. De benzinekraan bleek losgedraaid te zijn terwijl we daar zelf niks mee gedaan hebben. Als zo’n kraan vast zit dan zit die vast en gaat het niet weer los maar dit keer dus blijkbaar wel. De kraan kon er wel weer ingedraaid worden maar pas toen alle benzine er al uitgelopen was. Daardoor zaten de banden ook onder de benzine en vond het team het niet verantwoord om Manuel daarmee het natte wegdek alsnog op te sturen. Einde race dus. Eduard begon slecht en eindigde ook slecht aan deze race. Hij kreeg geen vertrouwen in de regen en als dat er niet is dan wil het niet. Eduard werd slechts als 8e afgevlagd.
De race van de Expiklasse was een half-half race. De baan was nog helemaal nat bij de start maar was snel aan het opdrogen. Bijna iedereen had voor volle regenbanden gekozen en dit bleek later ook de beste keuze. Wesley begon voorzichtig aan de race en ging als 3e de eerste bocht in. Na een paar ronden kreeg hij er vertrouwen in en probeerde hij de tweede plaats over te nemen. Pas halverwege de race lukte dit maar het gat naar de nummer 1 was al opgelopen tot een seconde of 4. Maar door een beetje geluk bij het inhalen van achterblijvers werd dit gat heel snel gedicht. In de op 1 na laatste ronde nam Wesley de leiding over en maakte daarna geen fout meer. Voor het eerst dit seizoen de dubbel te pakken, dat was toch wel een heel mooi resultaat zo voor de zomerstop. Een bijkomstigheid was dat de leider in het kampioenschap, Barry Kramer, in de laatste ronde bijna helemaal stil kwam te vallen door waarschijnlijk elektronische problemen en hierdoor afzakte naar de 7e plaats.<br /> <br /> Wesley heeft het puntenverschil kunnen verkleinen tot 178 punten. Dat betekent dat het kampioenschap nog steeds in beeld is. Manuel en Eduard hebben allebei heel veel punten verloren en zullen er alles aan moeten doen om hun posities in het klassement vast te houden<br />