Home Teams Teams: Geen succes op Miller Park voor Castrol Honda

Teams: Geen succes op Miller Park voor Castrol Honda

0

Het Castrol Honda team verlaat, zonder veel te vieren, het Miller Motorsports Park in de VS, na de twee races van de vijfde ronde van het World Superbike kampioenschap.

Jonathan Rea heeft een elfde plaats gehaald in race 2 nadat hij in de eerste race buiten de baan werd gedwongen. Dit terwijl teamgenoot Ruben Xaus in beide races crashte met als gevolg een 18e plaats in race 2. Beide races werden gewonnen door de Spanjaard Carlos Checa.<br /> &nbsp;<br /> Door de moeilijke kwalificatie sessies, moesten beide Castrol Honda rijders, de twee 21-ronden tellende races op de 4.907 kilometer Miller circuit nabij Salt Lake City, starten vanaf de vierde rij van de grid. Ondanks een veelbelovende start in de eerste race van Rea, was hij niet in staat om de eerste ronde af te maken, terwijl Xaus onderuit ging in ronde drie.<br /> <br /> In race twee, zagen we Rea na een goede start strijden voor een top 6 alvorens terug te vallen naar een 11e plaats. Hij had duidelijk problemen met het ingaan van de bocht. In de derde ronde raakte Xaus een curbstone met zijn motorblok. Hij reed zijn motor naar huis op een 18e plaats.<br /> <blockquote><strong>Jonathan Rea</strong> – DNF en 11e:&nbsp; ÔFrustratieÕ is een woord dat we dit weekend al een hoop gebruikt hebben. We hadden gewoon niet het pakket om dit weekend te kunnen concurreren en een 11e plek die ik behaalde in race 2 was het beste dat ik kon doen. Uiteraard werden we niet geholpen door het ontbreken van de data van de 21-ronden tellende eerste race. In de eerste ronde van die race was ik het slachtoffer van een zeer intimiderende inhaalpoging waardoor we beide onderuit gingen. Ik ben zeer teleurgesteld hoe dingen dit weekend zijn gegaan en het spijt me voor de jongens van het team. Ze hebben zo hard gewerkt om de motor optimaal te laten presteren. We konden gewoon de perfecte afstelling voor deze race niet vinden en de 4 punten die we behaald hebben is gewoon niet goed genoeg.&nbsp; We kunnen hier niet weggaan met opgeheven hoofd en de enige troost is dat ik hier in ieder geval niet wegga zoals vorig jaar: Ôingepakt als een mummieÕ. Hoewel iedereen er al heeft getest hoop ik dat we in Misano toch relatief dichtbij de rest beginnen. Ik heb goede herinneringen aan dat circuit van twee jaar geleden. Net zoals ik van Miller ook had. Maar niet van dit weekend.<br /> </blockquote>

<blockquote><strong>Ruben Xaus</strong> – DNF en 18e: Ik had een goede start in beide races en de fiets voelde veel beter dan de dag ervoor. Ik voelde me zeker genoeg om wat mannen te passeren tijdens het remmen. Maar we gebruikten de koppeling van de dag ervoor welke meer vrijloop had en beter presteerde in de regen. Ik had iets minder last van chatter maar zonder veel motorrem op de droge baan, kon ik niet voorkomen dat ik met Michael Fabrizio in aanraking kwam tijdens de eerste race.&nbsp; Het team had enkele goede veranderingen doorgevoerd voor de tweede race en ik had een goed gevoel. In race twee ging het goed maar toen raakte ik met mijn motorblok een curbstone in het tweede deel van de chicane. Vanaf 12:00uur vandaag hebben we gewoon wat pech gehad. Gelukkig kreeg ik de motor weer aan de praat in race twee en de rondetijden waren zo slecht nog niet. Bijna twee DNF`s is niet zo goed maar zo gaat racen soms nou eenmaal. We moeten positief zijn en vooruit kijken. We hebben hier enige vooruitgang geboekt en ik kijk al uit naar Misano over enige weken.<br /> <br /> <br /> <strong>Ronald ten Kate</strong> – team manager: Ik ben geneigd te zeggen: "Geen commentaar", omdat er niet echt veel is dat ik kan zeggen, afgezien van het voor de hand liggende feit dat iedereen erg teleurgesteld is na dit weekend. Het hele team heeft hard gewerkt maar we zijn echt niet gekomen waar we wilden zijn na de test hier vorige week. We hebben een hoop werk te doen. We moeten kijken naar alle data om iets positiefs mee te nemen naar Misano. Maar we moeten een zeer snelle omslag maken op het moment dat de kratten terugkomen in onze werkplaats.</blockquote>