De eerste training verliep goed op een zonnig assen, eerste vier mooi bij elkaar Rene schokker, Yme-Jan Hofstee, Frank de Lange en Tjalling Elzinga.
In de tweede training ging het allemaal wat sneller Tjalling ging naar de snelste tijd en zette het laatste ronde nog eens extra aan om er een nog betere ronde tijd uit te persen tot de GT bocht ging dat erg goed maar hellaas moet je eerst over de finish en dat lukte niet. weer schoof Tjalling over het voorwiel van de baan de grindbak in. (sorry autoschade Douma) Wel de snelste tijd en van P1 starten, maar eerst nog even wat werk aan de winkel voor monteur Ids Feenstra.
De motor was op tijd klaar onderdelen hadden we mee en zo konden we van start vanaf pole. De start zelf was goed maar bij de eerste bocht aanremmen wat voorzichtig. in ossebroeken viel koninkx , Tjalling reed achter Teus op zijn snelle BMW. op plek 6, na een ronde of 2 zat Tjalling op P5 en aangekomen bij de ramshoek, sloot de gas niet goed af. de ramhoek werd gehaald maar bij de GT moest de motor uit, koppeling in en rechtdoor de grindbak in. einde wedstrijd 0 punten. We gaan de motor deze week opnieuw opbouwen en eens kijken wat er mis gaat met de voorkant. word vervolgd.<br /> <br /> Aan het eind van de middag startte de 600 A daarin reed onze pitbox vriend JP Zeelenberg, deze werd net als de vorige wedstrijd van zijn motor gereden, nu in de strubben door een onbesuisde actie van een mede coureur, Jan Piet Zeelenberg brak zijn enkel en kuitbeen. Dus voorlopig uitgeschakeld.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…