RES Software Veidec Racing Team rijders Jesco Günther, Arie Vos en Robbin Harms zijn op het Automotodrom Brno voor de tiende ronde van het World Supersport kampioenschap. Het RES Software Veidec Racing Team trio eindigde de eerste vrije training van het weekend, die onder droge omstandigheden in de namiddag werd verreden, respectievelijk op de 17e, 18e en 21e plek op het uitdagende 5.403m lange circuit.
Jesco Günther was vandaag de snelste rijder van het team en heeft zich vandaag vooral gefocust op het vinden van de juiste set-up voor de kwalificatie van morgen. De basis set-up is goed, maar er is nog wel wat werk te doen aan de voorkant van zijn machine.
Teamgenoot Arie Vos was erg tevreden over zijn eerste ervaring met zijn nieuwe machine op het circuit van Brno. Vos rijdt met een nieuw motorblok en nieuwe elektronica en hij gelooft dat er met deze machine nog een hoop te verbeteren valt.
Deense rijder Robbin Harms maakte een goede start op zijn Honda CBR600RR, maar crashte na 7 ronden toen hij in de bocht in aanraking kwam met Lowes. Harms voelde zich erg stijf na die tijd en had last van zijn onderrug waardoor hij besloot om de rest van de training niet meer in actie te komen.
Milan Milovanovic, Teameigenaar:
"We hebben vandaag met Jesco en Arie een goede eerste trainingsdag gehad. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk ronden te maken om de juiste set-up voor de machines te vinden en om gewend te raken aan het circuit. Voor morgen hoeven we slechts kleine aanpassingen te maken aan beide machines want we hebben geen grote problemen gekend. Het is erg jammer dat Robbin gecrasht is, want hierdoor hebben wij de training niet optimaal kunnen gebruiken. We hebben belangrijke tijd verloren en we zullen dit morgen proberen goed te maken."
Jesco Günther, 18e plek, 2’05.655:
"De eerste training van het weekend was belangrijk voor het vinden van de juiste settings en we hebben gemerkt dat er nog steeds wat werk te doen is aan de voorkant van de machine. Ik heb nog niet het juiste gevoel met de voorkant, maar ik weet zeker dat mijn team deze problemen voor de trainingen van morgen kan oplossen. Ik vind het geweldig om op dit circuit te rijden en ik voel mij goed, dus ik ben er zeker van dat ik mij tijdens de tweede trainingsdag kan verbeteren en ik kijk uit naar de volgende training.
Arie Vos, 19e plek,2’05.717:
"Het eerste deel van de training wilde ik aan mijn nieuwe machine gewend raken en deze voelde heel erg goed aan! De motor is heel constant en soepel en ik weet zeker dat ik met deze machine alleen maar sneller zal zijn. In de tweede helft van de training ben ik de traction control gaan gebruiken. Ik moet daar nog mee leren rijden, maar het helpt mij enorm bij het uitaccelereren. Ik ben heel tevreden over deze eerste training en over de ontwikkelingen die we met de machine hebben gemaakt en ik denk dat we vanaf hier alleen nog maar meer progressie zullen maken."
Robbin Harms, 21e plek, 2’06.415:
"Ik kwam in aanraking met Lowes door een misverstand in de bocht. Hij remde nogal vreemd en ik zat aan de binnenkant waardoor ik hem niet meer kon ontwijken en we beiden crashten. Ik ben nu erg moe en heb wat kneuzingen opgelopen. Ook heb ik last van mijn onderrug, maar ik zal veel rust pakken en morgen weer opnieuw beginnen. We moeten nog wat aanpassingen aan de machine doen voor de trainingen van morgen, maar dit zullen we oplossen en weer voor een goed resultaat gaan."
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…