Met een grote glimlach kunnen de mannen van het Noorderpark Racingteam terug kijken op een geslaagd raceweekend op het circuit Oschersleben. Hier werden op 3 en 4 juli de vierde en vijfde ronde van het KNMV-Cup kampioenschap verreden. Op volle sterkte werd er vanuit de thuisbasis Assen afgereisd naar de voormalige DDR met de bedoeling hier een prima resultaat neer te zetten.
Ondanks de verzegende hitte verliepen de trainingen vrijwel vlekkeloos, met als resultaat dat Bouke Norg zijn Suzuki parkeerde op de 4e plek van de eerste startrij. Zijn teammaatje Robert Eisses wist zich met zijn Honda een 28ste plaats te veroveren in het sterke deelnemersveld.<br /> <br /> De volgende ochtend werd een ieder verrast door een korte, maar fikse regenbui, die wel voor de nodige verkoeling zorgde maar tevens het asfalt van het circuit flink nat maakte. Omdat de mannen na de warm up als tweede raceklasse van start gingen besloot men te kijken of er inmiddels een droog spoor was gereden en er dus voldoende grip was. Dit viel echter tegen dus voorzagen de monteurs beide machines van regenbanden. Toch stonden er enkele rijders op ÒdroogweerÓ banden, dit was een verkeerde keuze zoals later bleek.<br /> <br /> Bij de start ging Norg weer goed van zijn plek, om vervolgens de eerste doorkomst als koploper langs te komen. De concurrentie, in de vorm van Honda rijder Tiemens en Doornbos op zijn Kawasaki, kwamen hem echter voorbij, en al snel bleek dat Norg het tempo niet helemaal kon volgen. Het gat met de nummers drie en vier, de Yamaha rijders Luimstra en Meerman, bleek echter groot genoeg, en Norg besloot verder geen risico te nemen en kon de race gecontroleerd uitrijden met zijn derde podiumplaats als resultaat. <br /> <br /> Eisses begon wat rustiger aan zijn race, en kwam als laatste man voor het eerst langs start-finish. Na drie doorkomsten leek het erop dat hij begon te wennen aan de situatie en ronde naar ronde dichtte hij het gat naar de mannen voor zich en kon ook enkele plaatsen terugpakken. Op een versleten achterband omdat de baan nu toch snel opdroogde klom hij in de laatste ronden op naar een 24ste eindklassering.
Na de lunch stond race twee op het programma, en uiteraard was het asfalt droog maar met een verschil van 10 graden was het nu aanmerkelijk koeler als de vorige dag en waren de condities ten opzichte van de trainingen dus iets veranderd. Dit maal lukte het Norg niet om als snelste te starten maar bij de eerste doorkomst zat hij in de top zes. Norg wist nog een plaatsje te winnen terwijl de voor hem rijdende Luimstra ten val kwam. Zo kwam hij als vierde man over de meet. Maar omdat de wedstrijdleiding van mening was dat winnaar Arjan Tiemens te vroeg was vertrokken bij de start kreeg deze een tijdstraf van 20 seconden. Dit zorgde ervoor dat Norg voor de tweede keer deze dag de derde plaats van het ereschavot mocht beklimmen.<br /> <br /> Ook Eisses moest nu vol aan de bak om aan te haken bij de mannen voor hem, enkele ronden voor het einde van de race lag hij in gevecht met Kim Brouwers Kim Brouwers, maar na een aantal ronden nam hij definitief afscheid van de snelle dame, en met een rondetijd die tweetiende langzamer als zijn kwalificatietijd werd hij als 27e afgevlagd. <br /> <blockquote><strong>Eisses</strong>: ÒDit was wel weer een geslaagd maar zwaar weekend. De temperaturen lagen net als vorig jaar weer erg hoog en het was dus weer enorm zweten. De trainingen verliepen op zaterdag erg goed, na de eerste training heb ik samen met Cor een kleine aanpassing aan de motor gedaan waarna deze in de chicanes stabieler aan voelde. Wat resulteerde in een startplek in het zwaar bevochten veld in de A groep. Na de korte regenbui op zondag ochtend hebben we besloten om op regenbanden te starten, in de verkenningsronde was het al duidelijk dat de baan al bijna was opgedroogd en dus was de banden wissel niet de beste keuze. Bij de start besloot ik rustig aan te doen om aan te voelen wat de banden gingen doen op een droge baan. Na de eerste doorkomst reed ik achteraan en had dus echt te rustig aan gedaan. Na twee doorkomsten had ik de aansluiting terug en kon nog vier rijders terug pakken. De tweede race was droog en tijdens de race zat ik in een paar leuke gevechten. <br /> De tweede race werd er door iedereen harder gereden en was het dus lekker knokken. Bij deze wil ik Cor nogmaals bedanken voor alle hulp en technische assistentie dit weekend.Ó<br /> </blockquote><blockquote><strong>Norg</strong>: ÒZoals ik voorafgaande aan dit raceweekend al schreef, zou het erg moeilijk worden om sowieso podium te rijden. De concurrentie gaat vreselijk hard op dit circuit. Na de kwalificaties bleek een p4 op de eerste startrij dan ook het maximaal haalbare. Met deze positie was ik dan ook zeer in mijn nopjes.<br /> <br /> Zondag morgen bleek het door regenval te nat te zijn om op racebanden te starten. Daarom besloot uiteindelijk monteur Albert de race te starten op regenbanden."Probeer zoveel mogelijk punten te vergaren maar blijf in ieder geval zitten dan heb je vanmiddag nog een herkansing" was zijn commentaar. De start was perfect en ik kwam dan ook als leider van de kopgroep door na de eerste ronde. Het was best link op een droge maar in de bochten natte baan te rijden. Vervolgens kwamen zowel Doornbos en Tiemens langszij, deze heren hadden een moordend tempo die niet bij te houden was. Vanaf de pitmuur kreeg ik door dat ik al 20 seconden los was van p4 en besloot daarom geen risico te nemen en het tempo flink te laten zakken en zo gecontroleerd de wedstrijd uit te rijden op p3 !!! Hulde aan Albert die uiteindelijk de juiste bandenkeuze voor mij maakte!<br /> <br /> De tweede wedstrijd was zwaar, ik heb alles gegeven wat in mij en de Suzuki zat en dit bleek uiteindelijk goed voor p4. Dit was voor mij ook al boven verwachting! Na aankomst in parc ferme zag ik mijn team uitzinnig van vreugde omdat bleek dat de winnaar in de wedstrijd een jumpstart had gemaakt en zo terug was gezet naar p7. Hierdoor schoof ik 1 positie op en mocht daarom voor de tweede maal deze dag op het podium staan op p3 !!!!<br /> </blockquote><br /> Dankzij dit perfecte weekend staan we nu nog steeds derde in het kampioenschap. Mijn dank gaat uit naar het gehele team want zonder hun was dit niet mogelijk geweest! Jongens super bedankt! Ò <br /> <br /> De volgende KMNV-Cup race staat gepland op zaterdag 31 juli op het TT-circuit Assen, en uiteraard komt Team NPR hier weer in actie.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…