Categories: Teams

Teams: Coen Bouwmeester: ÔGoed voorbereid is het halve werkÕ

Motorcoureur Coen Bouwmeester loopt al een aantal jaren mee als deelnemer aan het ONK 600, maar hij ging nog niet eerder zo goed voorbereid van start als dit seizoen.

Er staat een gloednieuwe Honda CBR600RR voor hem klaar, tot in de perfectie geprepareerd volgens de geldende specificaties, waarmee hij inmiddels uitgebreid heeft kunnen testen in Spanje.<br /> <br /> De eerste trainingen in februari zijn door het professionele Team BONFIX / Bouwmeester Racing zelf georganiseerd en werden verreden op de circuits van Almeria, Cartagena en Valencia. De eerste trainingen had Coen nodig om helemaal thuis te raken op de nieuwe Honda, maar uit de rondetijden die hij in Valencia op de klok zette, bleek dat er dit jaar behoorlijk &nbsp;progressie is geboekt.<br /> <br /> Hoewel het rollend materieel in principe niet is gewijzigd – technisch heeft Honda al jaren nauwelijks meer iets aan de fraaie Honda supersport 600 gewijzigd – maar het feit dat alles nieuw en strak is, vertaalt zich toch in een beter en nauwkeuriger sturende machine als de 4 jaar oude racers waar Coen tot vorig jaar over beschikte.&nbsp;<br /> <br /> <p>Afgelopen week volgde een nieuwe trainingsmogelijkheid, dit keer georganiseerd door de KNMV. Opnieuw in Spanje, maar dit keer op het voor Coen nog onbekende circuit van Navarra. Een zeer goed georganiseerde voorjaarstraining volgens Coen.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Het inschrijfgeld was zeer redelijk, zeker gezien de geboden rijtijd. Je bent dan in de gelegenheid om allerlei zaken uit te proberen en te testen. In Nederland heb je nauwelijks de tijd om vering, banden en afstelling ingrijpend te veranderen omdat de trainingen gewoon veel te kort zijn.<br /> In Navarra hadden we daar ruim de gelegenheid voor en dat ervaar ik als zeer positief. Bovendien stonden bondscoach Barry Veneman en andere ex coureur langs de baan om je tips te geven over rempunten, de ideale lijn, zithouding, haakse bochten en dat soort zaken. Beslist leerzaam. Net als het feit dat we in de gelegenheid waren om starts uit te proberen. In Nederland gaat dat gewoon niet. Daarnaast konden we een complete race-afstand rijden, m&eacute;t tijdopname, dus een echte racesimulatie.&rdquo;</blockquote> <div><br /> </div>

Goed voorbereid is het halve werk en dat begint &ldquo;om het echt&rsquo; op 12 april met de eerste wedstrijd op het TT circuit van Assen. Dan zal blijken wat de nieuwe motor en de uitgebreide trainingen Team BONFIX /Bouwmeester Racing zal brengen. Coen laat zich niet verleiden tot grootsprakige uitspraken of verwachtingen. Hij is inmiddels ervaren genoeg om zich te realiseren dat je in de top van de motorracerij van te veel factoren afhankelijk bent om een goed gefundeerde voorspelling te doen. Maar ook geroutineerd genoeg om het nieuwe raceseizoen met vertrouwen tegemoet te zien. We gaan het meemaken.

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago