Ondanks gestart van pole-position eindigde de dag in mineur voor Castrol Honda rider Jonathan Rea. De 24-jarige Noord Ier haalde de finish, zowel in race 1 als race 2, niet. Beide races werden gewonnen door Carlos Checa en werd daardoor de nieuwe wereldkampioen Superbike.
In race 1 leek het als of Rea een valse start maakte en kwam na één ronde door als zevende. Aan het einde van de vierde ronde maakte Rea zich op voor de strijd aan de kop totdat hij een curb-stone in de laatste chicane raakte en crashte wat het einde van race 1 voor hem betekende.<br /> <br /> Op zijn reserve machine starte Rea de tweede race perfect en had zeven ronden lang de leiding. Maar na dertien ronden begon de motor zichtbaar snelheid te verliezen om kort daarna helemaal de geest te geven, diagnose: defecte krukas-sensor.<br /> <br /> Ruben Xaus ging niet van start nadat hij op vrijdag zijn nek bezeerde bij een crash en van de doktoren geen toestemming kreeg om te rijden.<br /> <blockquote><strong>Jonathan Rea</strong><br /> Dit is niet helemaal wat wij verwacht hadden na het sterke optreden in Imola. Wij hoopten zelfs het tegenvallende resultaat van race twee vorige week, weg te poetsen. De Poleposition van zaterdag was een opsteker maar de racedag was van hele andere orde. In race één ligt de redden van uitvallen geheel bij mij. Ik maakte een verkeerde start waardoor ik toch een beetje uit het veld geslagen was en mijn raceritme niet kon pakken wat resulteerde in een stomme fout waardoor ik een curb-stone pakte en vervolgens crahste.<br /> <br /> In race twee reed ik comfortabel aan de leiding tot Eugene Laverty mij passeerde en realiseerde dat Carlos Checa zich ook melde. Ik wilde samen met Carlos gaan jagen op Eugene totdat een defecte pulsgever een eind aan het feest maakte. Natuurlijk is het een teleurstelling voor mij en het team om beide races niet te finishen. Maar nu gaan wij naar Portimao waar ik in het verleden enkele successen heb geboekt. Wij hoeven niet te treuren omdat wij beschikken over een goed race-pakket en kunnen strijden in de kop van het veld. In Portugal zal ik zoals gewoonlijk weer volop strijden.</blockquote>
<blockquote><strong>Ronald ten Kate</strong> Ð team manager<br /> Het was een moeilijke racedag. In race één ging het al fout bij de start waar Jonathan zichzelf in een moeilijke positie bracht, vast besloten om weer aansluiting met de kop te krijgen ging het mis in de laatste chicane. Onze verwachtingen voor race twee waren hoog gespannen vooral toen Jonathan kopstart pakte. Helaas gooide een defecte krukas-sensor roet in het eten en was race twee voor Jonathan over.<br /> <br /> Wij begrijpen, na de introductie van het ride-by-wire system vorige week in Imola, dat men denkt dat dit aan het nieuwe systeem ligt. Echter dit is niet het geval, het ride-by-wire system heeft niets te maken met het technisch uitvallen van de laatste race in Imola en hier in Magny Cours. Helaas een kans van één op een miljoen en wij pakken hem. <br /> <br /> Het is moeilijk positief te blijven zo vlak na de twee uitvalbeurten hier in Frankrijk maar ook nu zijn wij weer een stapje verder. Wij waren continu vooraan te vinden maar nog belangrijker, wij waren snel onder warme omstandigheden. Hoe dan ook wij hebben het volste vertrouwen in de technische ontwikkelingen, met bijkomende resultaten die wij nu al halen, voor 2012. Wij zijn nu al gefocust voor twee goede resultaten in Portimao.</blockquote>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…