Bryan Schouten kijkt tevreden terug op de eerste trainingen van de GP in Qatar. Ogenschijnlijk is de 27e plek van dit moment niet een bijster resultaat, maar de praktijk leert anders.
De 19-jarige Zevenberger wilde tijdens de eerste trainingen natuurlijk een goed resultaat neerzetten, maar prioriteit was het terugvinden van het vertrouwen na de valpartij in Jerez. Daarvoor moe(s)t hij de Mahindra beter aanvoelen. Met name in lange snelle bochten is het sturen op deze motor totaal anders, dan op de motoren waar Schouten de afgelopen jaren op reed. En die doelstelling is volgens eigen zeggen behaald. De weg naar boven is ingezet, maar er is nog heel veel werk te verzetten. De samenwerkimg in het CIP team is professioneel en prettig en dat wordt wederzijds zo ervaren.
Tijdens de derde vrije training lag Bryan op een gegeven ogenblik zestiende, maar na het wisselen naar een harde band zakte de Nederlands Kampioen op de ranglijst. Die harde band werd gekozen omdat er anders te weinig banden beschikbaar zouden kunnen zijn voor de kwalificatie. In die kwalificatie denkt Bryan zeker nog een seconde te kunnen goedmaken. Dat in combinatie met een goed treintje en een paar goede ronden, moet een startplek ronde de twintigste plek mogelijk maken. Daarmee zou de lach nog breder worden op de gezichten van het CIP team. Het team kreeg twee weken geleden pas de beschikking over de motoren waar nu op gereden wordt. En dat is natuurlijk een krappe marge om 100% aan het seizoen te beginnen en men houdt zich vast aan de progressie van de afgelopen twee dagen.