Donderdag in de vrije training wist ik de tweede tijd te noteren. Dat was goed. Het zag er naar uit dat we weer op de goeie weg waren.
In de eerste kwalificatie kwam ik niet toe aan een vrije ronde door dat er voornamelijk andere coureurs in de weg reden. Ik had beter moet weten en zorgen dat ik een vrije baan kreeg. Hierdoor kwam ik maar op een zesde plaats op 1,5 seconden van de tijd van donderdag. De tweede kwalificatie had ik geluk met een paar vrije rondes en kon ik goed me rondes rijden. Met een 1:36.465 pakte ik de vierde plek en stond ik op de eerste startrij. Ik was tevreden maar ik wist niet helemaal wat ik van de afstelling van de motorfiets kon verwachten tijdens de wedstrijd. We hadden moeite om verbeter punten te vinden. De aanpassingen die we zouden kunnen toepassen hadden toch ook wel ieder hun negatieve kanten dus dat was moeilijk.<br /> <br /> In de eerste wedstrijd was er een herstart door een crash waar meerdere rijders bij betrokken waren. De herstart pakte slecht uit ik moest me vanaf de 8ste plek naar voren vechten. Ik kwam al snel in het achterwiel van de 4de man, de Oostenrijker Josef Frauenschuh en tevens leider in de EK tussenstand door een crash in de eerste kwalificatie had hij zijn schouder geblesseerd dus zijn tempo was dan ook niet zo hoog als normaal. Maar om hem te passeren moest er toch nog heel wat gebeuren, mijn sterke punt lag in de bochten maar die van hem was zijn snelle KTM. Als ik hem in de bochten had ingehaald kwam hij mij vervolgens weer op het rechte stuk voor bij steken. Na dat vijf keer gedaan te hebben heb ik alles op alles gezet en sloeg ik een gaatje op hem. De duitser Stefan Meiners heeft Frauenschuh ook nog ingehaald. Ik werd 4de en Frauenschuh 6de dat waren goeie stappen voor het kampioenschap.
In de tweede wedstrijd ging het erom. Er vormde zich al snel een kopgroep met Kehrmann, Frauenschuh, Van Dijk, Meiners, Van Buiten en ik. Dat was zou de strijd worden om de 2de plek. We zaten continue in elkaars achterwiel. Ik had me voorgenomen om mezelf naar voren te werken in de eerste rondes. Daar gooide Van Buiten roet in het eten door mij te passeren. Van Buiten moest afhaken vanwege motorische problemen. Dus kon ik mijn plan weer op pakken. Van Dijk was inmiddels Frauenschuh gepasseerd en zo kwam ik als eerst in het wiel van Frauenschuh. Maar Frauenschuh gaf zich niet gewonnen tegenover Van Dijk en wist hem te passeren. Ik kon ze goed volgen maar inhalen werd toch wel moeilijk dus wachtte ik het even af. De tweede man Kehrmann moest ook opgeven vanwege motor problemen. Frauenschuh kon niet weg lopen maar van Dijk wist hem niet te passeren. In de laatste ronde was ik er op gebrand om van Dijk te passeren. Ik probeerde snelheid uit een bocht mee te nemen voor een bochten combinatie waar ik sterker was dan van Dijk. Dit ging alleen niet goed en kwam ik veel te wijd uit zelfs zo wijd dat ik naast de baan kwam daardoor passeerde Meiners mij ook nog eens. Dubbel zuur dus. Frauenschuh werd tweede, Van Dijk derde, Meiners 4de en ik 5de.<br /> <br /> De paar punten die ik was ingelopen op Frauenschuh waren weer snel vertrokken door zijn tweede plek.<br /> De eerste volgende keer voor het EK supermono is op Assen tijdens het British Superbike op 23 september.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…