Op donderdag is het BR1-Racingteam vertrokken richting Assen. Op vrijdag stond namelijk nog een training gepland. De vrijdagtraining verliep niet helemaal naar wens. Bjorn kreeg het niet voor elkaar om de rondetijden te rijden die hij de afgelopen wedstrijd in Assen wel reed. Een lichte vermoeidheid van Bjorn in combinatie met de verschillende weersomstandigheden op vrijdag speelde hierbij een belangrijke rol.
Na een goede nachtrust was Bjorn er al een stuk fitter bij dan de dag ervoor. De voorspellingen voor de racedag waren in het begin wisselvallig en op het einde zou de regen er definitief komen. Dus het was zaak om gelijk een goede tijd te noteren in de 1ste kwalificatie. <br /> <br /> 10:12 was de 1ste kwalificatie. De rondetijden waren gelijk een stuk beter als gisteren en Bjorn noteerde in zijn 3de ronde al een 1:49,6. Helaas kwam hij daarna terecht in wat verkeer en aangezien de kwalificatie maar 15 minuten duurde bleef dit de snelste tijd. Wat goed was voor een 6de plek. <br /> <br /> 12:20 moest de 2de kwalificatie verreden worden. De regen lag hier al op de loer en er was al een flink zwart wolkendek gevormd boven circuit Assen. Desondanks was het nog steeds droog. Met een paar aanpassingen aan de vering ging Bjorn de baan in. Gelijk zat hij goed erbij en had een paar ronden vrij baan. De aanpassing aan de vering werkte niet mee en dus kwam Bjorn even snel naar binnen en werd alles terug gezet naar de oude setting. Met nog 1 ronde op de klok stond Bjorn 11de. En in de laatste ronde scherpte hij gelijk zijn tijd aan met 0,1 sec en hiermee was een 10de startplek verzekerd voor de wedstrijd. <br />
15:15 was de start van de race. Het team heeft het tot het laatste uitgesteld met de bandenkeuze voor de wedstrijd aangezien er een flinke regenbui aankwam. Op de laatste 5 minuten werd er door Monteur Jan en begeleider Mart regenbanden gestoken. Eenmaal aangekomen op parc ferme bleek dat bijna iedereen op regenbanden stond. Maar bij het uitrijden van parc ferme begon de voorspelde regen goed door te zetten en de regenbanden waren definitief de goede keuze. Bjorn had een goede start en kon zijn positie behouden door de 1ste bocht, maar daarna nam hij de verkeerde lijn en kwam in het gedrang te zitten. Dit koste tijd en de kop kon gelijk een gat slaan. In ronde 4 kwam Bjorn al als 4de over de streep en was bezig met het dichten van een groot gat naar de nr. 3. In ronde 7 werd de nr. 3 ingehaald en nu was het zaak om genoeg afstand te kunnen nemen van nr. 4, want het gat naar nr. 2 was in de tussentijd te groot om dicht te rijden. Dus zorgen dat de 3de plek werd binnengehaald. Met nog wat nodige problemen met achterblijvers die het blauw niet goed zagen bleef het toch spannend voor Bjorn ook al was de voorsprong opgelopen tot 6 seconden. Maar na 11 rondes was de 3de plek een feit. Wederom een podium in de supercup 1000. En belangrijke punten gepakt.<br /> <br /> <br /> Bjorn:<br /> <blockquote>"Wederom een grote dank aan mijn team. Zij waren continu bezig met het in de gaten houden van het weer ivm de bandenkeuze. En om dan in de laatste 5 minuten pas wielen te gaan steken en de vering nog voor regen aan te passen. Echt top werk. Ik heb nu flink wat punten verzameld de afgelopen wedstrijd en ik sta nu momenteel 6de in het klassement. Dus ik ben dik tevreden over de race vandaag. Ik weet dat ik op het droge nog teveel tijd laat liggen, maar ik heb er vertrouwen in dat we ook dit opgelost krijgen" </blockquote>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…