Net zoals vaker dit jaar, was het circuit van Brno een nog onbekend circuit voor Allard. Hoewel het weer erg mooi en warm was, zorgde regenval in beide kwalificatie trainingen ervoor dat Allard zich niet kwalificeerde. Toch mocht hij starten in de race welke vijf uur later van start ging en behaalde een 21e plaats, wat gelijk ook zijn beste resultaat is.
Woensdagavond werd er per fiets de eerste ronde gemaakt over het erg heuvelachtige circuit. Donderdag werd alles voorbereid en kon er nog genoten worden van de zon.
Vrijdagochtend om negenuur was het dan zover en de jonge coureurs vertrokken voor de eerste training. Er was nog erg weinig grip. In de 25 minuten die gereden werden eindigde Allard op de 31e plaats. Doordat de rondetijden meer dan 2 minuten bedroegen viel het tijdsverschil van 5,4 seconden, met de nummer één niet tegen.
Voor de eerste kwalificatie aan het einde van de middag werden er uiteraard aanpassingen aan de motor gedaan. Nog geen kwartier voor de kwalificatie kwam er uit het niets een regenbui over het circuit. Er werd overgestapt op regenbanden, maar de meeste vertrokken nog niet, omdat het daarna droog bleef. Tegen het einde vertrok Allard toch maar met regenbanden. In de zes rondjes die Allard nog reed wist hij met een 26e tijd net niet binnen de kwalificatielimiet te eindigen.
De volgende ochtend was het gelukkig wel droog en Allard kon hier weer aan zijn rondetijden en afstelling werken. Al heel erg snel verbeterde hij zijn tijd en aan het einde ging hij twee seconde sneller. Uiteraard zaten ook de andere coureurs niet stil, waardoor hij op een 32e plaats kwam. Echter een seconde sneller zou al een 22e plaats opleveren.
Met vertrouwen werd alles dan ook klaar gemaakt voor de tweede kwalificatie. De lucht werd weer donker en op het moment dat de coureurs bij de eerste bocht aankwamen, reden ze zo een regenbui binnen. Omdat het nog niet overal regende, bleef iedereen wel aanzetten omdat de tijden van de dag ervoor nog verbeterd zouden kunnen worden.
Jammer genoeg regende het in de tweede ronde te hard en ging 95% naar binnen. Half om half werd er voor regen- of droogweer banden gekozen. Wij gingen voor regen, maar dit bleek niet de goede keus. Allard kreeg geen vertrouwen in de regenbanden op een bijna volledig droog circuit en belande buiten de kwalificatielimiet. Na een gesprek bij de wedstrijdleiding kreeg hij samen met twee anderen het groene licht om te mogen starten.
De warm-up om 9uur verliep redelijk, maar daarmee was Allard zeker nog niet tevreden. Door een tweetal oliesporen in de Superbike warm-up, werd de race naar 14.20uur verzet. Op het heetst van de dag moesten de coureurs zich klaarmaken. De start was erg goed vanaf de laatste rij. In de eerste bocht werden nog een paar
plaatsen gewonnen. Al snel kwam Allard op de 24e positie door, totdat in de 4e ronde de rode vlag werd gezwaaid. Een oliespoor, met als gevolg een aantal crashes deed de wedstrijdleiding besluiten de race te stoppen. Omdat de Superbike race om 15.30uur moest starten, werd de Superstock 1000 race nogmaals uitgesteld tot 16.30uur …..
De lucht werd net zoals de dagen ervoor weer donker, maar het bleef deze keer gelukkig droog. De volledig nieuwe race over nog maar 7 rondes, startte Allard niet zo goed als eerder die dag. Hij kwam de eerste ronde dan ook pas op een 30e positie door. In de daarop volgende rondes ging hij net zo snel rond als de rijders voor hem. Pas in de laatste rondes, werd het gat gedicht met de drie rijders voor hem, welke om de 20e plaats vochten. In de laatste ronde zat Allard er bovenop en wilde zeker nog posities pakken. Maar hij werd wel erg goed geholpen, toen twee rijders voor hem onderuit schoven. Hierdoor kwam hij toch nog met een nette 21e plaats over de finish.
“Dit was een ongelofelijk weekend. Er is twee keer regen gevallen en beiden precies bij onze kwalificaties. Gelukkig mocht ik wel starten en kon ik vanaf de 36e startplek nog naar een 21e positie opklimmen. Ik hoop dat we in Brands-Hatch wat meer geluk hebben.”