In de afgelopen drie weken hebben we onze Suzuki GSX-R 1000Õs getest op vier verschillende circuits. Hoewel we een fantastisch pakket aan spullen hadden, was de uitdaging om deze goed op elkaar af te stemmen in combinatie met de voorkeuren van onze rijders. Een moeilijke, maar uitdagende taak voor het gehele team. Na twee race simulaties op het Cartagena circuit en deelname aan een deel van het British Superbike kampioenschap op Donington, waren we geslaagd in het bereiken van de perfecte combinaties.
We startten ons testschema in Spanje op Motorland Aragon en zochten naar een setup die gebruikt kon worden als basis voor iedere race. Het weer zorgde ervoor dat dit een grote uitdaging was, want het was koud en vochtig. Uiteindelijk vond het team de beste basis setup en vertrok naar Portugal om verder te testen op een nat Portimao circuit. Daar was de focus om meer ervaring te krijgen met de Pirelli banden, de TRW/Lucas remmen en het verder fine tuning van de Suzuki GSX-R 1000. Helaas verloren we een dag door hevige regen.<br /> <br /> Enkele dagen later streek het team neer op het zonnige Spaanse Cartagena circuit en werd het team zelf flink getest, want het korte circuit schopte veel van de tot dan toe bereikte resultaten in de war. Na intensieve samenwerking tussen de monteurs, Hoegee performance tuning, de K-Tech vering specialist en beide coureurs werd er gestart aan twee race simulaties waarbij duidelijk werd dat de samenwerking zijn vruchten had afgeworpen.<br /> <br /> Met vertrouwen ging de nieuwe Team Suzuki Europe vrachtwagen naar Engeland, waar het team zou deelnemen aan drie sessies in de Superstock klasse van het British Superbike kampioenschap. Het Donington Park circuit was onbekend voor alle mensen in het team en na de eerste vrije training werd al meteen duidelijk dat de setup van Cartagena niet passend was voor Donington. Wederom door goede samenwerking werd er voor de eerste kwalificatie sessie grote vooruitgang geboekt. Deze voortgang zette zich voort in de tweede kwalificatie. Het team was erg enthousiast over de bereikte resultaten en we gaan met vertrouwen het FIM Superstock 1000 kampioenschap in.
<blockquote><strong>Marc Hoegee</strong>, teammanager: Over het algemeen kijk ik positief terug op ons test programma, we hebben veel bereikt ondanks regelmatig slecht weer. Alle aangedane circuits zijn behoorlijk verschillend en het was goed dat we een basis setup hebben gevonden voor al deze circuits. Alle verschillende setups hebben ertoe geleid dat we de motor nog beter kennen en dat we meer kunnen bereiken op cruciale momenten. De Suzuki GSX-R 1000 is een fantastische motor en ik weet zeker dat we competitief gaan zijn in het FIM Superstock 1000 kampioenschap. Komend weekend zal uitwijzen wie van de teams het beste pakket heeft, maar wij zijn er klaar voor!<br /> <br /> <strong>Nigel Walraven</strong>, coureur: De negen testdagen zijn goed verlopen, het team heeft echt hard gewerkt en we hebben veel vooruitgang geboekt in het vinden van de beste setup. Ik kende de Suzuki GSX-R 1000 al, maar de nieuwe circuits zijn een fantastische uitdaging. Ik vond het rijden op Donington en Portimao geweldig! We hebben als team ons uiterste best gedaan voor de eerste race en ik kan niet wachten tot de startlichten doven. Dank aan mijn team en sponsoren voor hun inspanningen.<br /> <br /> <strong>Wayne Tessels,</strong> coureur: We gingen voortvarend van start en ik had meteen al een goed gevoel met de Suzuki. Ik moest wel even wennen aan het vermogen van de 1000cc, maar vond al snel mijn weg. Op een nat Portimao hebben we hard gewerkt om de K-Tech vering goed in te stellen en dat leverde veel resultaat op. Op Cartagena hadden we veel tijd om te rijden en dat hebben we gebruikt om te testen met meerdere instellingen. Over het algemeen een top gevoel over de tests en mooie samenwerking met het team. Ik heb veel zin om te starten met het kampioenschap.<br /> </blockquote> Het FIM Superstock 1000 seizoen begint dit weekend eindelijk en voordat het start, komen wij nog met groot nieuws. In de komende week zullen we u hier verder van op de hoogte stellen. De race start komende zondag om 14.15 en is live te zien op Eurosport 2 en via verschillende internet kanalen. RTL7 zal een week later de wedstrijd tonen in het motorsport programma ‘RTL GP: Superbike’.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…