Categories: Teams

Team Streuer sluit top seizoen in stijl af

Afgelopen weekend reden we onze laatste wedstrijd van het jaar. Dit gebeurde op het TT-circuit in Assen tijdens de finalerace voor het ONK met de benaming: “Battle of the Nations”. De opzet van het ONK-weekend was anders dan voorgaande ONK-wedstrijden. Het verschil was dat er veel randgebeuren plaatsvond, waaronder live-muziek, diverse demonstraties en speelgelegenheid voor de kinderen. Het moet gezegd worden dat het erg gezellig was en het evenement super georganiseerd was.

Op de zaterdag hadden we 2 kwalificaties en op de zondag 2 races over 14 ronden. Met 17 deelnemende teams was de zijspanklasse dit weekend weer goed gevuld. <p >&nbsp; </p> <p><strong>Zaterdag : Kwalificaties.</strong><br /> Toen we deze ochtend wakker werden was het flink wennen want de temperatuur kwam maar net boven het vriespunt uit. Gelukkig stond onze eerste kwalificatie pas om 12:30 gepland. Toen wij aan de beurt waren was de (asfalt)temperatuur gelukkig iets opgelopen en scheen er een strak herfstzonnetje. Bennie en Geert vertrokken als eerste uit de pitstraat en begonnen rustig hun ritme op te bouwen. Ondanks de lage temperatuur verscheen er in de 3e ronde al een 1.47,6 op het scherm. Echter ging het toen mis voor team Streuer, want ze kwamen niet meer door. Al snel werd gemeld dat ze met mechanische problemen in de Strubben waren gestopt. Snel werd het zijspan opgehaald en werd bekeken wat het probleem was. De ketting bleek te zijn gebroken. Met een kapotte ketting en een beschadigd achtertandwiel viel de schade gelukkig mee.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Ook tijdens de 2e sessie vertrokken Bennie en Geert als eerste uit de pitstraat om zo direct een vrije baan te cre&euml;ren. Na 2 rustige rondes, om de banden op temperatuur te krijgen, ging het gas er echt op. &nbsp;De tijden gingen flink naar beneden en in de 4e ronde hadden we de pole-positie te pakken. In de 7e ronde werd de snelste tijd genoteerd. Met een rondetijd van 1.44,8 was de pole een feit.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><strong>Zondag : Races</strong><br /> Ook vandaag was het prachtig weer, maar nog frisser dan op de zaterdag. Door het volle tijdschema was er geen warm-up training, maar dat was geen probleem. Het was al vroeg gezellig druk op het paddock. Een ieder vermaakte zich met de diverse attracties en shows. Onze race zou om 11:30 van start gaan.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Bennie had zich voorgenomen om er een spannende race van te gaan maken en dus niet direct weg te rijden bij de rest van het veld. Nou spannend en sensationeel werd het, want al direct bij de start liet hij 5 spannen voor hem de eerste bocht in gaan. En ja, dan kom je toch terecht in het gedrang. Dit had tot gevolg dat team Streuer in de Strubben een behoorlijke beuk kregen. Gelukkig had dit geen verdere gevolgen dan een paar plaatsen verlies. Team Streuer kwam dan ook pas als 7e uit de eerste ronde en dat was natuurlijk even wennen voor de pitcrew. Het zag er naar uit dat Bennie ook niet echt haast had om richting de kop te rijden. Per ronde schoof team Streuer 1 of 2 plaatsjes op. Leuk voor het publiek die goed kon zien dat close-racing ook met zijspannen mogelijk is. In ronde 5 waren Bennie en Geert aangekomen op de 2e plaats, maar hadden wel een achterstand van 8 seconden ten opzichte van team Smits. Zij waren met snelle rondetijden en knap stuurwerk al behoorlijk weggelopen.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Bennie ging er eens goed voor zitten en met enkele rondes van lage 1.44-ers was dit gat binnen 3 rondes dichtgereden. Hierna liet hij het tempo weer wat zakken en bleef bij team Smits in de buurt. Beide teams wisselden diverse keren van positie en Bennie was van plan om in de laatste ronde pas weg te lopen. Maar zover kwam het niet, want beide teams kwamen hard met elkaar in aanraking in de Stekkenwal bocht. Dit had tot gevolg dat team Streuer in de grindbak terechtkwam en hiermee veel tijd verspeelde. Ze kwamen net voor team Kentrop, die op de 3e plaats reed, weer de baan op. Een overwinning zat er niet meer in en het werd nog erger, want door dit akkefietje was de uitlaatdemper losgegaan. Er zat niks anders op dan de wedstrijd te staken. Dit was onze eerste DNF van het seizoen en dat was natuurlijk wel balen.&nbsp;</p>

<p>Direct na afloop van deze race werd besloten om het tijdens de 2e race anders op te pakken. Snel werd het span weer gereed gemaakt voor de 2e race later die middag, of zeg maar gerust begin van de avond. De start van race 2 was pas 18:10 en het begon al aardig schemerig te worden.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Voor aanvang van de race gaf Geert aan bij Bennie dat hij met een voorsprong van minimaal 30 seconden wilde winnen. "Hier gaan we voor" meldde Bennie lachend.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Team Streuer pakte kopstart en kwam al met een voorsprong van 2 seconden uit de eerste ronde. De voorsprong werd per ronde met 2 &aacute; 3 seconden vergroot. Op de finishlijn was de voorsprong op nummer 2 uitgebouwd naar 33 seconden en dat was precies wat de missie van Bennie en Geert was.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Zo werd het seizoen met een overwinning afgesloten en konden Bennie en Geert dit jaar nog een keer de hoogste trede van het podium beklimmen. Ondanks dat we 6 van de 15 ONK races niet aanwezig waren eindigden we toch nog op de 3e plaats in de eindstand van het ONK.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>En zo kwam er een einde aan het beste seizoen van team Streuer tot nog toe, met als hoogtepunt natuurlijk het veroveren van de wereldtitel. We gaan ons nu weer bezighouden met de voorbereidingen voor seizoen 2016. We hebben als doel om de wereldtitel te verdedigen.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Team Streuer wil alle sponsors en andere mensen, die in wat voor vorm dan ook hebben meegewerkt aan ons top seizoen, bedanken. Zonder jullie zou het behaalde resultaat niet mogelijk geweest zijn.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <div><br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago