Het nieuwe asfalt op het circuit van Imola zorgde voor wat hoofdbrekens maar uiteindelijk kwam het toch nog redelijk goed voor Michael van der Mark, Tony Covena, Tristan Lentink en Roy ten Napel.
Met een bandenvretend circuit was het vooral voor de Superstock 600 jongens even flink zweten maar gelukkig kwam Pirelli nog overstag met een extra band. Voor de enige Superstock 1000 rijder waren de rapen zuur nadat zijn motorblok de geest gaf.<br /> <blockquote><strong>Michael van der Mark</strong> Ð EK Superstock 600 Ð 7e<br /> "Het ging op zich eigenlijk wel goed. Het was voor mij wel een nieuwe baan en in het begin was de baan erg vies. Ik besloot daarna naar binnen te gaan en even te wachten tot de baan wat schoner was en toen ik weer naar buiten ging, ging het meteen goed ondanks wat problemen met de grip en de snelle slijtage van de banden. Mijn plek, vierde, was in ieder geval goed voor deze eerste keer op het circuit. We hebben daarna geklaagd bij Pirelli over de banden en kregen uiteindelijk een extra band maar bij het begin van de kwalificatie wisten we dat nog niet. Ik was dus eerst op de oude banden gaan rijden maar dat was best wel gevaarlijk waardoor we toch maar een nieuwe band monteerden. Het ging daarna goed totdat ik een foutje maakte en daardoor niet hoger kwam dan een zevende plaats, er zit echter meer in.Ó<br /> <br /> <strong>Tony Covena</strong> Ð EK Superstock 600 Ð 17e <br /> ÒHet was voor mij een wat hectische dag, het was een moeilijke eerste vrije training want de baan was niet goed en bood totaal geen grip plus dat het de achterband op vrat. Het was voor de kwalificatie afwachten of we nog een nieuwe band zouden krijgen en dat bleek kort voor de trainingen ook zo. We hebben nu dan ook een band over voor morgen maar die heb ik al wel 2 rondjes even ingereden. Met mijn racesnelheid zit het wel goed en morgen beginnen we gewoon opnieuw met het proberen een goede kwalificatietijd te zetten.Ó <br /> </blockquote>
<blockquote><strong>Tristan Lentink</strong> Ð EK Superstock 600 Ð 34e<br /> ÒTja, wat moet ik zeggen. De baan is lastig maar dat kwam mogelijk ook door de nieuwe schetsplaten die mijn monteurs hadden laten maken waardoor de stepjes wat lager zitten en ik me niet zo hoef op te vouwen. Ik heb afgelopen maandag nog een spuit in mijn knie gehad om die wat soepeler te maken en daar had ik wel profijt van maar toch was het rijden moeilijk, ook omdat de banden snel kapot gaan. Ik en mijn team wisten niet dat we een nieuwe band kregen maar we hadden al een band voor morgen in de tweede kwalificatie bewaard, ik hoop er dan twee seconden af te kunnen rijden.Ó<br /> <br /> <strong>Roy ten Napel </strong>Ð Superstock 1000 Ð 25e<br /> ÒIk kan er helaas kort over zijn. In de ochtend was het lastig en moest ik even mijn ritme zoeken op deze voor een 1000 lastige en zware baan, de laatste keer dat ik hier reed was op de 600, maar na een tijdje ging het op zich wel lekker. In de middag begon ik net een beetje op dreef te komen. Ik had net een nieuwe band laten steken en toen ik de baan weer op ging hield de motor er ineens mee op. Gelukkig was er nog een blok beschikbaar en mijn jongens zijn nu hard aan het werk om deze er in te zetten zodat ik morgen weer op pad kan.Ó <br /> </blockquote><br />
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…