Een paar resterende vochtige plekken op het asfalt van het Circuit of the Americas maakten een vroegtijdig einde aan de ambities van Livio Loi in Texas. De Belgische coureur van RW Racing GP gleed aan het einde van de tweede ronde van de baan. Loi wist de Moto3-race nog wel uit te rijden, als 26e op een ronde achterstand op winnaar Danny Kent.
Al in de warm-up werd duidelijk dat Livio Loi zich niet op zijn gemak voelde op de baan waar nog her en der natte plakken lagen. Voor de race was de baan zo goed als droog maar in sommige bochten was het nog wat vochtig. Het was een van die vochtige plekken die Loi de kop kostte in de laatste bocht van de tweede ronde.<br /> <br /> Loi had een heel aardige start en kwam als elfde door de eerste bocht. Maar het gebrek aan vertrouwen eiste al snel zijn tol en Loi kwam op de 23ste plaats over de finishlijn na de eerste ronde. Terwijl hij nog volop bezig was zijn ritme en vertrouwen te vinden, gleed hij weg op een vochtige plek.
Met het oog op de donkere wolken stuurde het team Loi terug de baan op. “Als het voor 2/3 van de race zou gaan regenen, zouden we een herstart krijgen en dat betekent nieuwe kansen,” legde RW Racing GP-teammanager Jarno Janssen uit. <p ><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> </p> <p>“Jammer genoeg bleef de regen uit, maar zelfs zonder regen was het goed om de race uit te rijden en de ervaring mee te pakken. Natuurlijk is dit resultaat een grote teleurstelling; we waren uit op een top 10-klassering maar in plaats daarvan gaan we met lege handen naar Argentinië voor de volgende race.”</p> <p><br /> </p> <p> </blockquote> </p> <p><strong>Livio Loi, RW Racing GP, 26e (+ 1 ronde)</strong></p> <p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> </p> <p>“De start was goed, maar in de drukte van de eerste ronde werd ik een paar keer geraakt en kon ik mijn positie niet vasthouden. Het was lastig op de lijn te blijven en de vochtige plekken te ontwijken. Ik raakte er eentje en gleed van de baan. Het was geen dramatische crash en ik kon verder rijden, maar op een ronde achterstand was het moeilijk om de snelheid hoog te houden. Het is heel vervelend en vanzelfsprekend ben ik net zo teleurgesteld als het team. Laten we hopen dat het resultaat in Argentinië beter is, want dat hebben we allemaal nodig en we verdienen het.”</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </blockquote><span style="font-family: 'lucida console', monospace;"><br /> </span> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> </p> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…