Afgelopen weekend werd de Superstock 1000 race verreden op het het Misano World circuit ÔMarco SimoncelliÕ. Het team wist in Portimo punten te pakken en waren gebrand om dit ook in Misano te doen. David Mcfadden verving de herstellende Nigel Walraven en wist zich snel aan de Suzuki GSX-R 1000 aan te passen. Het weekend verliep goed voor Wayne Tessels en David Mcfadden, maar tijdens de kwalificatie waren er omstandigheden waardoor ze zich niet verder konden kwalificeren als twintigste en eenentwintigste. Tijdens de race wist Wayne meteen door te stoten naar de vijftiende plek, toonde goede rondetijden, maar viel uit in de vierde ronde. David wist meerdere plekken te pakken, werkte hard en finishte als veertiende.
In de eerste drie vrij trainingen, lieten beide coureurs veel vooruitgang zien. De door Hoegee getunede Suzuki GSX-R 1000’s waren goed in balans vanwege aanpassingen aan de Yoshimura ECU, geometrie, TRW remmen en K-Tech vering. Beide coureurs voelden deze balans, maar dit werd bevestigd door de minimale slijtage van de Pirelli banden. <p > </p> <p>De voorbereiding van Wayne Tessels was goed, trainde een zestiende tijd en wist waar er verbetering was.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Voor de Zuid Afrikaanse David Mcfadden was de Suzuki GSX-R 1000 een compleet onbekende motor. Het team werkte hard om de perfect afstelling te vinden en David wist tijdens elke sessie weer secondes te vinden.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Het team wou het einde van de kwalificatie gebruiken om de snelste tijden te zetten. Het vooropgezette plan leek goed te verlopen, totdat de kwalificatie gepauzeerd werd vanwege een rode vlag. Tijdens deze pauze begon het te motregenen en werd de baan te vochtig om goede tijden te rijden. Wayne moest genoegen nemen met de twintigste en David met de eenentwintigste plek op de startopstelling.<br /> <br /> Beide coureurs hadden een perfecte start en wisten meteen meerdere coureurs in te halen. Wayne Tessels pakte de vijftiende plek en David volgde hem. Beide coureurs toonden snelle rondetijden en leidde een groep. In de vierde ronde verloor Wayne de Suzuki in een bocht en had een kleine highsider. Wayne kon zelf weglopen en was ok. David wist zich naar de dertiende plek te vechten. Hij verloor een plek en kreeg een groep van vier coureurs achter hem aan. David moest alles geven om er voor te blijven, maar slaagde hierin. Hij kwam als veertiende over de finish en pakte daarmee twee punten voor het team.</p>
<blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Marc Hoegee, teammanager<br /> </strong>‘Wederom een sterk weekend van het team. Beide coureurs gaven goede input en we wisten het gat met de top te verkleinen. Tijdens de kwalificatie worp onze strategie vruchten af tot de rode vlag en de regen. Hierdoor was een betere positie niet meer mogelijk. Beide coureurs hebben het goedgemaakt tijdens de start en hebben hard gewerkt. Helaas viel Wayne uit, maar ik ben blij dat het goed is afgelopen. Erg tevreden met David’s behaalde resultaat en het feit dat we weer twee punten erbij hebben.’</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> <strong>David Mcfadden, coureur<br /> </strong>‘Over het geheel genomen een positief weekend. Allereerst wil ik het team bedanken dat ze mij de mogelijkheid hebben gegeven om hier te racen en een grote dank voor alle inzet van iedereen in het team. Elke sessie maakten we vooruitgang met de setup. Ik begon te begrijpen hoe ik de Suzuki moest rijden en ik had vertrouwen in de race setup. Het starten vanaf de eenentwintigste plek was niet wat ik voor ogen had. Ik wou in de top twaalf komen, maar ik ben tevreden dat ik als veertiende gefinisht ben. Ook tevreden dat we tijdens de race konden verbeteren en dat we een goede rondetijden reden.’<br /> <br /> <strong>Wayne Tessels, coureur<br /> </strong>‘Balen dat het zo eindigde, ik was ervan overtuigd dat we punten hadden kunnen pakken. Het hele weekend toonden we vooruitgang en het gevoel was goed, helaas dat de kwalificatie niet uitpakte zoals we gepland hadden. De start was erg goed en wist gelijk vijf coureurs te pakken. Helaas in de vierde ronde er vanaf gegaan, ik lag toen veertiende en het gevoel was goed. Nu is het lang wachten op de volgende race in Jerez, waar ik veel zin in heb. Niet alleen een goede sfeer, maar ook omdat er dan veel sponsoren en fans mee gaan.’</blockquote> <br /> Een lange zomerstop is nu gestart, de volgende FIM Superstock 1000 race zal pas plaats vinden op 20 september in Jerez. Tijdens de zomerstop zal het team deelnemen aan meerdere evenementen. Hierover zal u later meer informatie ontvangen.<br /> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…