Duitsland was ooit een motorsport land bij uitstek. Met coureurs als Ralf Waldmann, Dirk Raudies en Steve Jenkner domineerden onze oosterburen vaak de lichtste klasses.
De laatste man van deze generatie, Jenkner, zal volgens de Duitse media ook snel zijn helm aan de wilgen hangen. Hij heeft nog wel een kleine kans op een zitje, maar of dit financieel gaat lukken is zeer twijfelachtig.
Na Nederland lijkt dus nu ook Duitsland even een pas op de plaats te moeten maken. Via het IDM lijken er wel enkele talenten aan te komen, maar voordat zij de erfenis van de roemruchte namen uit de Duitse motorsport geschiedenis zullen kunnen gaan voortzetten, zal er waarschijnlijk nog geruime tijd nodig zijn
Jenker reed de afgelopen negen seizoenen in het wereldkampioenschap en behaalde zijn grootste successen in de 125cc categorie. Helaas bracht de door zijn leeftijd gedwongen overstap naar de 250cc categorie niet de resultaten waar de Duitser op had gehoopt.
Hij geeft zelf te kennen nog wel actief te kunnen blijven in het wereldkampioenschap, maar helaas niet op het niveau wat hij ambieert. De kleinste man van het veld zou graag nog een keer over goed materiaal willen beschikken, echter is het op dit moment uiterst onzeker of dat financieel nog te realiseren valt voor de start van het seizoen 2006.
Tekst: Harry Haddering (harry@racesport.nl)
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…