Het weekend op het Franse Magny-Cours circuit verliep positief voor Team Suzuki Europe. Wayne Tessels nam de veertiende en David Mcfadden de vijftiende plek tijdens de kwalificatie sessie. Voor de race werden er kleine veranderingen aangepast die averechts werkten. Na een zware race finishte Mcfadden zestiende en Tessels achttiende.
Het team keek uit naar de race op het Magny-Cours circuit, dit circuit vraagt om een goed sturende motor en veel vermogen in het middengebied; beide sterke punten van de Suzuki GSX-R 1000. Daarbij hadden beide coureurs goede herinneringen aan het Franse circuit. Tijdens de eerste twee vrije trainingen werden er kleine stapjes gemaakt, maar het team was niet tevreden met de voortgang. De instellingen van de GSX-R 1000 werden aangepast voor de natte kwalificatie en beide coureurs kwalificeerden zich met tevredenheid op de vijfde startrij. Het weerbericht liet zien dat het een droge race zou gaan worden en het team maakte enkele kleine aanpassingen aan de Suzuki, maar kon dit niet testen omdat de warmup gecanceld werd vanwege een rode vlag situatie. <p > </p> <p>Na de start was het Tessels die goed weg was, maar ook meteen moeite kreeg met de voorkant van de motor en daardoor plekken verloor. Mcfadden had tijdens de eerste paar ronden te veel grip en verloor twee posities. Toen de Pirelli banden begonnen te slijten, wist Mcfadden betere rondetijden neer te zetten en haalde vier tegenstanders in. Mcfadden finishte als zestiende en Tessels kwam als achttiende over de streep. </p>
<strong>Marc Hoegee, teammanager</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Ik baal er stevig van hoe de race verliep, beide rijders hebben hun best gedaan, maar de setup van de motoren waren niet goed. We hadden enkele aanpassingen gedaan waarvan we dachten dat het positief zou uitwerken, maar dat deed het helaas niet. Tijdens een race weekend moeten we meerdere aanpassingen maken aan een high tech machine, iedere aanpassing heeft dan consequenties. Sommige werken goed, sommige niet. Ik ben met name teleurgesteld om het feit dat iedereen in het team zijn uiterste best heeft gedaan en dat we allemaal weten dat we in de top tien behoren te strijden.’</blockquote> <br /> <strong>David Mcfadden, coureur</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Frustrerende race, in het begin kwam ik niet in mijn ritme vanwege grip problemen, maar per ronde ging het beter en wist ik vier coureurs in te halen. Ik wil Team Suzuki Europe en Marc Hoegee enorm bedanken dat ze mij de mogelijkheid hebben gegeven om de laatste drie Superstock 1000 races te rijden. Helaas zijn we als zestiende geeindigd vandaag en dat laat niet zien hoeveel energie erin gestopt is. Ook dank aan Arai europa, SLG design en RST.’ </blockquote> <br /> <strong>Wayne Tessels, coureur</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Na de kwalificatie waren we positief gestemd omdat de top tien in zicht was. We hadden een goede start, maar hadden meteen problemen met de voorkant. Deze problemen bleven de gehele race aanwezig en het was frustrerend om ingehaald te worden door anderen. We hoopten het Superstock 1000 seizoen af te sluiten met een goed resultaat, maar helaas was dit niet het geval. In de komende week gaan we verder kijken waar de problemen vandaan kwamen zodat we klaar zijn voor de race op Assen volgend weekend. Dank aan het team voor hun ongelofelijke inzet.'</blockquote> <br /> Volgend weekend zullen Nigel Walraven en Wayne Tessels beide hun laatste race van het seizoen rijden op Assen. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <strong>Handige links WorldSBK Magny Cours:</strong><br /> <ul> <li><a href="http://bit.ly/1YScKY0" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1Rg23cC" target="_blank">Waar te volgen op TV</a></li> </ul> <p><br /> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> </p> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…