Op de derde en laatste dag in Sepang reed Yamaha rijder Jorge Lorenzo een racesimulatie maar dat was toch wat zwaarder dan de Spanjaard had verwacht.
Yamaha fabrieksrijder Jorge Lorenzo en het Yamaha team besloten op de derde en laatste dag van de tweede test in Sepang een racesimulatie te rijden om te kijken hoe de nieuwe Bridgestone banden zich over een langere afstand houden.<br /> <br /> De test was een succes en Lorenzo wist met een bijna machinale precisie de ene na de andere ronde van rond de 2’01 te rijden maar na afloop bleek dat het rijden van een raceafstand wel wat zwaarder is geworden. Lorenzo liet weten dat de grip na een aantal ronden beduidend minder wordt maar daarna wel vrijwel constant bleef.Het kost daarna wel meer moeite om de machine goed onder controle te houden.
<blockquote>“Dit was een van de zwaarste racesimulaties uit mijn carrière want het rijden met de 1000 is vermoeiender dan met de 800 en na drie of vier ronden lijkt de grip achter een heel stuk minder te worden. Daarna blijft het gevoel wel ongeveer hetzelfde maar het is heel anders dan vorig jaar, het is net alsof je in de regen rijdt en dan je achterwiel onder controle probeert te houden bij het uitkomen van de bochten en het accelereren. Het lukte om de racesimulatie met een goed tempo te rijden dus het was verder wel een positieve test,” vertelde <strong>Lorenzo</strong>.<br /> </blockquote><iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fzware-racesimulatie-voor-lorenzo%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F28883%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80" frameborder="0" scrolling="no" style="border: currentcolor; width: 450px; height: 80px; overflow: hidden;" allowtransparency="true"></iframe>