Tijdens de World Superbike test die vorige week op het Italiaanse Vallelunga werd gehouden heeft het Yamaha Motor Italia team een nieuw soort vering uitgeprobeerd, een die de demping elektronisch regelt.
Naast het testen van een flink aantal nieuwe Pirelli banden en het afstellen van de machine voor later dit jaar wanneer er op Vallelunga geracet zal worden, heeft het Santander Yamaha team met rijders Troy Corser en Noriyuki Haga een nieuw soort vering van Öhlins uitgeprobeerd.
Het betrof een vering unit waarvan de demping elektronisch geregeld wordt en er waren dan ook meer Öhlins technici dan normaal het geval is. De technici programmeerden de units en evalueerden de data die door het officiële Yamaha team werd verzameld. Na afloop van de test waren de mensen van Öhlins maar ook Troy Corser tevreden over het resultaat.
"Ik was tevreden over de test. We hebben veel verschillende dingen met de vering geprobeerd en de nieuwe spullen werkten best goed. De motor in zijn geheel deed het goed," aldus Corser.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…