Zijn eerste directe confrontatie met de fabrieksmotoren verliep anders dan Colin Edwards verwacht had, de grootste oorzaak hiervan was de hoeveelheid chatter die de Amerikaan voor zijn kiezen kreeg.
<p>Vooraf had NGM Forward Racing rijder Colin Edwards wel verwacht om met de Suter BMW ronden van in de 2’02 of 2’03 te kunnen rijden maar problemen met de elektronica op de eerste dag en daarna veel chatter zorgde ervoor dat die doelstelling niet gehaald werd en het gat naar de fabrieksmannen met 5,115s toch nog wat aan de grote kant was. </p> <p>Desondanks heeft Edwards helemaal geen spijt van het CRT avontuur want het voelt goed om echt weer iets te kunnen ontwikkelen, er wordt nu samen met het team wat opgebouwd op de manier zoals Edwards het wil en daar is hij zeer content mee. </p> <blockquote>“Na de eerste dag realiseerden we ons dat we problemen hadden met chatter en dat we hard zouden moeten werken. Er is sinds Jerez aan de elektronica gewerkt en dat is al een aardig eind in de goede richting en daar ben ik zeer blij om. De mensen van Bosch hebben hard gewerkt en als ik ergens om vroeg dan zorgden ze dat het gebeurde,” vertelde <strong>Edwards </strong>. “Het was overigens best moeilijk om hier te komen na wat er met Marco Simoncelli is gebeurd. In mijn eerste ronde heb ik mijn vaart verminderd in bocht elf als een soort van eerbetoon aan Marco, daarna zijn we aan het werk gegaan om de motor beter te maken.”</blockquote>
<blockquote>“Ik had eigenlijk wel verwacht dat we in drie dagen in de 2’02’s of 2’03s zouden komen maar ik had er niet op gerekend dat we zoveel chatter zouden hebben. Uiteindelijk lukte een 2’04 maar dat zou zonder chatter makkelijk een 2’03 of halverwege de 2’02 kunnen zijn. Dat is echt iets waar ik de volgende test aan zal moeten werken, we moeten die problemen op zien te lossen. We hebben heel veel kunnen doen, we hebben in deze paar dagen waarschijnlijk meer componenten getest dan in al mijn tijd bij Yamaha. Het chassis en de swingarm zijn bijvoorbeeld helemaal anders maar de motor voelde nog wel ongeveer hetzelfde zoals vorig jaar in Jerez. Het BMW motorblok is uitstekend maar onze elektronica man zal het vermogen er soepeler uit moeten laten komen. Het is wel wat om een hele snelle motor te hebben maar het is wat anders om er 20 ronden mee te moeten rijden. We moeten met de elektronica ook de chatter problemen, die zijn verergerd met de nieuwe Bridgestones, zien te verhelpen."</blockquote><iframe frameborder="0" scrolling="no" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fveel-chatter-voor-edwards%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F28734%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80"></iframe>