Het lijkt er op dat de 800cc motoren niet zullen verdwijnen als de 1000cc motoren weer terugkomen maar dat de twee verschillende types het tegen elkaar op zullen gaan nemen.
De bevestiging dat de 1000cc machines terug zouden keren heeft voor een stroom aan positieve reacties gezorgd bij rijders en fans maar de Motorcycle Sport Manufacturers Association (MSMA) denkt er toch een heel klein beetje anders over dan in eerste instantie gedacht werd.
Er werd aangenomen dat als de 1000cc motoren zouden komen dat de 800cc motoren dan zouden verdwijnen maar in Sepang werd duidelijk dat een aantal fabrikanten toch met de 800cc machines willen blijven rijden aangezien er sinds het vertrek van de 990cc viertakten veel in de machines is geïnvesteerd.
Hoe men de strijd tussen deze twee verschillende types zo eerlijk mogelijk wil houden is nog niet bekend maar in de wandelgangen komt het waarschijnlijk neer op tankinhoud en totaalgewicht. Een definitief reglement zou later deze maand volgen na besprekingen in Barcelona.
In 2002 zagen we ook een ‘gedeeld’ veld, toen namen de 500cc tweetakt machines het op tegen de nieuwe 990cc viertakten waarbij er ook nog een flinke variatie was in het aantal cilinders zoals de vijfcilinder van Honda, de viercilinders van Yamaha en Suzuki en de driecilinder Aprilia.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…